Monday 1 September 2014

Dagens tips, dagens tips, lalalalala dagens tips!

Dagens tips!
Om du vill lyssna på musik utan texter som stör, lyssna då på Maybeshewills album I Was Here For A Moment, Then I Was Gone. För det är bra.
Dagens tips, dagens tips, lalalalala dagens tips!

Seriöst dock. Introt är gudomligt vackert. Och när det går över i början av Take This To Heart påminner det lite om tongångar jag hört hos Extol tidigare, väcker upp melankoli och fortsätter helt enkelt vara fantastiskt bra rakt igenom. Rekommenderar att lyssna på hela albumet från början till slut, jag gjorde det tidigare i dag och märkte sällan när det var låtbyte. Skickligt sammansatt album, stråkarna tillför det hjärtskärande sorgsna men vackra. Helt klart ett album som får följa med mig in i höstmörkret!

I övrigt har jag haft en lugn helg, har pluggat matte för att fixa provet jag har i morgon (måndag alltså, har inte gått och lagt mig än). Det är det där irriterande provet jag inte klarade i början på sommaren, men nu känner jag att jag har bättre koll. Ska sluta stressa igenom prov också, blir bara slarviga och onödiga fel då. Har haft hjälp av min fina som identifierat att jag gör en del steg i huvudet utan att tänka på det, så jag ska försöka minnas att redovisa mina uträkningar mer utförligt nu.
I morgon (= i dag egentligen) börjar jag även på Ma 3-kursen, känns lite läskigt, har inte fått hem min bok än dock, så jag hoppas den dyker upp i början på veckan så jag inte hamnar efter.

CSN dummar sig och vill ha in fler papper, så jag ska försöka få tag på Barbro eller Petra i morgon och be om hjälp. Skolan måste intyga saker. Inte roligt att vara utan pengar, speciellt inte när man måste införskaffa kurslitteratur... Behöver köpa en bok i samhällskunskap, men den kostar 400 kronor. Hoppas CSN-beslutet fattas snart så jag kan vara i fas med allt som har med skola att göra.

Kom precis på att jag glömt ta min medicin i dag, trots påminnelse från Johnny. Fy på mig! Får ta den nu och gå och lägga mig. Ska upp om lite drygt fem timmar. Inte ens i närheten av tillräckligt mycket sömn, men jag har en kort dag på tisdag och sovmorgon på onsdag, så jag ska nog lyckas ta igen mig.

Jag saknar min pojkvän otroligt mycket för övrigt, vi har inte ens varit ifrån varandra en vecka men det är mer än nog ändå!

September är en ganska händelserik månad för övrigt... I helgen som kommer händer det grejer, och helgen efter det är det Valla rave, sen fyller mamma år den 17:e och jag ska till gyn. den 18:e. All this planned and it's just the first of the month. Bah.

ANYHOW.
Jag måste sova nu.
HEJDÅ.
...
Puss till Johnny också, för han är min. ^-^

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .