Saturday 6 December 2014

Politik, trots att jag egentligen inte orkar

Jag tänker inte länka till inlägg eller artiklar eller listor fyllda av anledningar... Jag vädjar till sunt förnuft och hoppas mot förmodan att det fortfarande existerar sådant i Sverige. I'm done, och jag tvivlar på att ni någonsin kommer få se mig skriva om politik i min blogg igen, men det här med att SD kan bli största partiet känns verkligen så surrealistiskt att jag inte kunde låta bli nu.

Jag är så innerligt trött på människor som röstar på SD för att de är ett parti som vågar ta upp invandringspolitiken, man får absolut tycka att det finns fel med den precis som med all annan politik. MEN det SD står för om man ser bortom deras "mod" att ta upp ett ämne som många andra ser förbi är skrämmande. Inte nog med att de inte håller sina vallöften och på så sätt lurat till sig röster, men vi har gång på gång fått bevis på att de som gör upp partiet inte bara är kritiska gentemot hur invandringen fungerar idag utan är renodlade rasister. Jag kan tänka mig att människor som röstat SD är trötta på att höra om alla anledningar till varför de inte bör rösta på dem eller alla paralleller till Nazityskland, men de finns där av en anledning. Har ni inte fattat det?
Alla ni som röstar på grund av missnöje, skärp er! Gör som så många före er gjort när något känts fel och kräv förändring, men inte genom att rösta fram rasisters och nazisters röst och allt de står för, utan genom att kräva att frågan bearbetas av ALLA partier, visa ert missnöje, använd ER röst utan att låta Hitlers lakejer få makten, för visst har vi kommit längre än så? Visst är det ingen med något som helst spår av vett innanför pannbenet som VILL se ett Sverige gå i Nazitysklands fotspår? Det finns mycket som inte fungerar i dagens samhälle, men det hjälper INGEN att rösta SD. Det kan verka som den lätta vägen, det enkla svaret, men vem har någonsin fått något av värde utan att jobba för det själv? Börja i din kommun, rösta på de som gör din röst hörd, som kan påverka åt dig, men rösta inte om du inte kan ställa dig bakom allt den personen i fråga tycker. Det är dags att vakna Sverige, vakna och rädda vårt land, vårt vackra, mångkulturella, rikt nyanserade land. Inte sen. NU!

Vill bara avsluta med att säga att jag inte tror att alla SDs väljare är elaka människor, fyllda av hat... faktum är att jag känner några och de är människor precis som jag. Men valen de gör skrämmer mig, och jag hoppas och ber att de ska få sina ögon öppnade angående vad det är de röstar ja till innan det är för sent.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .