Saturday 24 January 2015

Sweat baby sweat

Bestämde mig för att väga mig idag, ligger på exakt 122 kg nu, har gått upp 4 hg igen, men det spelar ingen större roll, igår var det ändå fredag. Håller mig i alla fall till fredagsmys och känner inte överdrivet stort sug övriga dagar, vilket är väldigt skönt, äter inte heller kopiösa mängder när jag väl "får"/kan. Jag har dessutom haft underskott av östrogen sedan början av sommaren (det håller dock på att fixa sig i samband med träning och att jag slutat med medicinen) vilket också gör att jag bygger muskelmassa lättare (som i sin tur väger mer än fett) Så, all in all; progress!

Klev av löpbandet för ett par minuter sedan. Blev en kilometer i varierande uppförsbacke i takt till låtar från VH1s We love the 90's-lista som var på, samt nedvarvning på en minut ungefär. Tog mycket hårdare att köra intervaller på det sättet än när jag i förrgår körde en km på samma hastighet och lutning hela tiden. Körde lite hantlar de första 3-4 minuterna också och ska köra lite styrka nu. Mage, rygg, ben och bröst/armar.

Sen blir det mat och dusch.

Jag tänker bevisa för alla, inklusive mig själv att jag kan göra det här; gå ner i vikt och bli hälsosammare UTAN att lägga mig under kniven.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .