Sunday 10 July 2016

Hundvakt och musik

Fr.o.m i morgon är jag hundvakt åt Charlie-monstret i 5 dagar, ska även ta hand om katt och växter och förslagsvis mig själv. :)

Har tänkt fixa i ordning mitt rum, ställa i ordning mina trummor och se om de är möjliga att spela in via en mic... (om jag ens kan spela trummor längre vill säga) Utöver det har jag väl tänkt spela in nya/bättre versioner av mina två egenskrivna låtar, och en hel drös andra låtar som min röst önskas på. Kan bli nice. Förutom det ska jag försöka få in en del träning och promenader med hunden. Vet att fem dagar flyger förbi, så jag hoppas att jag tar vara på dem till skillnad från just nu. Sitter mest i sängen och kollar på serier, inte särskilt produktivt. Ska ner till tvätten strax, det är det enda vettiga jag har gjort i dag.

Jag är pausad från Facebook en tid framöver, det blev för mycket för mig och jag kände bara ångest så fort mobilen blinkade eller vibrerade för att signalera att ännu en kommentar skrivits, så jag har avaktiverat den och vet inte när jag dyker upp där igen. Det känns både skönt och skumt att inte kolla flödet titt som tätt, känner mig bortkopplad från den enda nyhetskällan jag haft, men samtidigt gör det ingenting. Men av gammal vana har jag varit på väg att gå in på skiten, men icke. Det får mer än gärna dröja.

Har svårt för mat just nu. I alla fall vettig sådan. Lever i princip på proteinprodukter av olika slag... vilket inte ger mig mycket energi alls. Känner mig relativt mätt, men inte mer än så, vilket också bidrar till att jag inte gör något om dagarna. Vet inte riktigt varför det har blivit så, jag känner bara att jag har noll lust/intresse i att laga mat. Det blir liksom... lätt? att bara ta en proteinbar eller shake eller öppna en förpackning och käka med sked. Men jag vet att min kropp inte mår jättebra av det. Så där har jag en sak att jobba på. Ska göra pastasallad i morgon, tar tid, men när det väl finns där kan jag leva på det. Känns som en vettigare grej åtminstone.

Känner inte att jag har jättemycket att säga angående något egentligen, så jag avslutar nog här och återkommer nästa gång jag inte har något att säga om något. :)

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .