Friday 27 March 2015

Is that how you drowned all your witches?

Vill egentligen bara länka låtar, alla låtar som är mitt livs bakgrundsmusik nu för tiden... Men, det är väl egentligen meningen att man ska skriva. Att en ska skriva. Jag växlar mellan att skriva man och en, beroende på hur vaken jag är. Det ena är invant sedan många år tillbaka, det andra något jag försöker med för att vara respektfull. Dock kan det slinka in en och annan man här och var, tar någon illa upp är det absolut inte min mening. Konstigt egentligen, hur språk byggs upp, rivs ner, ändras om och sätts ihop igen.
Jag minns att jag en gång fick en tanke i huvudet som vägrade lämna mig ifred, så jag var tvungen att googla till slut för att kunna släppa det, och det var "vilket ord har flest konsonanter i rad?", kom fram till att ett av dem är "irkutskskt", betydelsen är att det är något som är typiskt för staden Irkutsk, som jag tror ligger i Ryssland. Är dock inte säker, och orkar inte ta reda på det nu, även om det är hur lätt som helst att göra det. Det tog mig någon minut att lyckas uttala det, men nu är det ett av mina favoritord att säga... Bra info, mycket viktig sådan. Sånt man...en!...verkligen vill veta om mig.
Passerade nyligen 5-årsjubileet av mitt namnbyte. På tal om asfalt och sådär.

Vet inte ens varför jag skriver ett nytt inlägg här, kom åt internet på datorn för första gången sedan flytten, så det blev väl lite av en ritualgrej. Kolla alla sidor, skriva i bloggen...

Ska in till stan imorgon, med mor, vi ska kolla på skor. Eventuellt köpa också. Har typ ont i mina fötter hela tiden, eller ja, i alla fall om jag står mer än 10 minuter eller går och så. Väldigt irriterande, och det är oavsett om jag har skor på mig eller inte, men nya behövs i alla fall. Hatar att handla skor, mina fötter är så jobbiga att passa in i skor. Rent längdmässigt kan jag ha 41, men p.g.a. vidden och tjockleken på dem (samt att jag får panik om jag inte kan vicka på tårna) behöver jag 42-43, i de jag har nu står det till och med 44. Det är små 44:or, men ändå. Vill ha skateskor, allt annat får jag skoskav av, men jag vet inte hur mycket stöd de ger egentligen. Vi får se.

Snart april... tiden bara går. Tror inte jag kommer hinna fixa min samhällskunskap, vilket inte förvånar mig egentligen, jag är och har alltid varit bäst på att förstöra för mig själv. Mitt alternativ är att återvända till (någon) folkhögskola och plugga samhällskunskap, historia och svenska 3, vilket egentligen är överkomligt. Det enda kruxet är att jag inte är berättigad mer CSN på gymnasienivå, så jag måste jobba samtidigt... Eller något. Ordnar sig väl, men jag är rätt trött på att inte ha "tagit studenten"... Känner mig misslyckad på något vänster, även om mitt värde inte ligger i betyg eller så.

Igår, eller ja, i förrgår egentligen, hade jag ångest hela dagen. Det var länge sedan det var så, överrumplade mig verkligen. Var rätt låg idag (igår) också och det blev inte bättre av att komma hem efter jobbet... Går inte in på det, för jag tror det är rätt lugnt nu, men det har varit energikrävande dagar det senaste. I slutet av en veckas sjukdom dessutom. Fint.

Har verkligen ordbajsat ser jag nu, ska skona eventuella ögon som läser mina rader och avsluta för idag.

... Because Providence she don't live here anymore.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .