Sunday 26 July 2015

Money... grab that cash with both hands and make a stash.

Som jag skrivit tidigare (tror jag?) så är jag medlem på en sida som heter BandHub, där man kan spela in sång eller instrument och ladda upp och sedan kan andra medlemmar lägga till sin del och vips har man gjort en cover eller så. Awesome koncept! Grejen är bara att det enda sättet man kan spela in på är via sidans app, och den använder sig av datorns inbyggda mic + cam eller det man kopplar in i datorn. Mitt problem är att det inbyggda i datorn är kasst och det enda jag kan koppla in är headset till mobilen, och då är ljudet otroligt lågt och rätt burkigt. Alltså vill jag skaffa mig en USB-mic av något slag. Och då kostar det pengar.
Helst av allt skulle jag vilja ha ett USB-ljudkort och en ordentlig mic... Men det billigare alternativet är att skaffa en bra diktafon. Pappa har en som jag har fått låna, men den vill inte funka med Windows 8 så den är oduglig. Har fått tips om en, och det lutar väl mest åt att köpa den men jag har inte riktigt råd just nu och det finns så många projekt jag vill medverka i på BandHub! :(

Dagens i-landsproblem typ.

Kändes bra att klaga lite dock. Aaaanyhow. Jag är nöjd. Bye. :)

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .