Wednesday 4 May 2016

Time for an update!

Well hello there!

Senast jag skrev var det inte direkt asbra med mig. Det är mycket bättre nu i alla fall. Tänkte skriva lite och uppdatera med det senaste som är på gång... enjoy!

Folkhögskola kan vi ju börja med. Det blir inte av (på grund av alldeles för mycket krångel med folkhögskola, dessutom kändes det inte bra att ens vara i den byggnaden). Jag har valt Komvux istället, ska dit nästa torsdag för att träffa en studievägledare samt lämna in ansökan. Hoppas verkligen att jag kommer in, annars är det ganska kört. Behöver plugga samhällskunskap, historia och svenska. Är dessutom intresserad av en skrivkurs, så jag hoppas på att kunna köra den också. Det enda som krånglar rent schemamässigt just nu är att ena sam.lektionen är på samma tid som DBT:n på måndagar... och den har jag inte tänkt sluta gå i. Kommer att ha gått ett år när skolan drar igång, men jag tror inte att jag är redo att lämna terapin än.

LCHF har stått ganska still i några veckor nu, vägde mig i morse och är nere på 100,5 kg. Ska försöka ta ett ryck nu och skärpa kosten lite extra samt försöka få in mer motion. Men det är inte långt kvar nu. Drygt 5 kg till övre målvikten, känns lite sjukt. Och väldigt bra! :)

Jag vet inte riktigt om jag har något annat att uppdatera om... Finns som vanligt en hel del skojigt att lyssna på, om en vill, på Bandhub.

I övrigt rullar livet på mer eller mindre som vanligt. Det går upp och det går ner, men jag överlever och hanterar saker så bra jag kan, och det går ganska bra... tror jag!

Myes. Det var nog allt! Ska fixa lite mat och sedan kolla på serie.

C ya! :)

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .