Tuesday 27 November 2007

finns en del att tänka på.....


en hjärna på högvarv...

don't worry, be happy


do you ever think of me? You're so considerate...

saknad...
ja, ja saknar USA, dom veckorna där...antagligen dom bästa i mitt liv. ja passade in. på riktigt. även om ja va mig själv fullt ut va ja accepterad. men här? alltså, så fort ja hörde en svensk röst, wow. ja föll tillbaks i de gamla mönstret. klagade på allt. försökte desperat hålla kvar i glädjen...men den lämnades på planet från denver..... min syster <3 en så otroligt underbar person. visserligen new age-are men hon säger ändå att gud är kärlek. va man än kallar gud så e han/hon/den/det kärlek.
älskad...
de fanns inte sorg. de fanns inte hat. lycka o kärlek va de. jämt. skratt... bara va o må bra. ja kanske va mitt emojag ibland, men ja kände mig ändå tryggare där än här. nej, allt va inte helt perfekt...o dom som känner mig riktigt väl (finns kanske en....men ändå) vet va ja menar.
så hur kan de komma sig att ja uppfattades som förstörd när ja kom hem?
...ja va förstörd. ja hade förlorat en sann glädje, en frid. ja ser på bilder därifrån o i mina ögon..de fanns nåt i dom som jaa aldrig sett förr... de va lycka. glädje. de va JAG på riktigt...! så, ja, ja va depp, jaa ve nere över att de ja fick uppleva bara va borta. bara sådär. desperat...ja haar försökt finna den lyckan igen..elr ersätta den me nåt lika bra... de finns inte. mitt senaste försök (min falska trygghet) ledde bara till mer ångest o ja blev ännu mer depp än innan....då kände ja verkligen ingen livslust. ja e medveten om att ja sagt "ja vill dö" ett antal ggr... men DÅ... ja ville inte vaa själv, men ja ville inte umgås me nån. ja ville inte va hungrig, men aj ville ändå inte äta. ville inte sova men ville inte va vaken. tack gud för cafét den kvällen. ja tvinga mig själv att va lite social iaf. o ja min vän. som alltid kan göra mig glad. de e nog rätt enkelt egentligen...at välja lycka menar ja, men vägen dit...den e inte lätt. ja föll ner i ett dike, efter min kamp o mitt val. ja blev arg på mig själv. ville inte ha hjälp av nån. ignorera i princip allt han som stått bredvid mig genom allt sa. tänkte att "nä, ja tänker inte kämpa mer. ja ska vika av den här duktiga vägen o gräva ner mig djupare i all skit. ja ska föstöra mitt liv" vadå mitt? ja lever ju för Gud? joo, ja kom på de sen. om ja litar på honom (vilket borde va en självklarhet men sanningen e att de svårt.) så kmr allt va ok, om ja inte orkar kämpa för att hitta min inre frid, så gör han de. han kan hindra mig från min mörka sida. den delen som varit mer än 50% av mig under en lång tid....den ska bort. kanske inte helt, för om man e lycklig HELA TIDEN... de känns som en omöjlighet. inget jaa skulle vilja heller. ibland måste man få va ledsen o gråta ut.. men som en mkt klok vän sa till mig för några dar sen...: "när du e ledsen, va då riktigt ledsen o gråt ut allt, få bort de. sen ska du va glaad o umgås me vänner osv, ingen kan va riktigt glad om den dom e me jämt e lite halvledsen" de va så på ett ungefär. samma grej iaf........ tack ollie :)
va e bestämt då? :O
ja ska kämpa. ja börjar om. ja föll men ja lärde mig nåt, så de va nog meningen. nu. nu e de dags att börja leva.

vänner...(F) utan er, de finns inte ens ord.
Victor, du har hjälpt mig me nästan allt. o de du inte hjälpt mig me vet du inget om :) lite mer än ett år sen, de e helt otroligt hur ett av de sämsta åren även e ett av de bästa. du betyder massor o ja vet inte hur mitt liv skulle sett ut utan dig. en sann vän. you know I like you ^^
My, den sommaren ja träffade dig, då förändrades allt. de sa klick :D men ärligt talat, utan dina råd o uppmuntrande ord på msn om kvällarna... du vet ju precis hur de e...eller hur de va iaf. de du vet...shhh :) älskar dig o längtar efter våran äg-vecka på löttorp <3 fortsätt va dig själv. du e underbar!
Steffa, min söta, vackra ölandskvinna ;) vi vet va skit innebär, men tsm e vi starka! älskar dig, de e S.L.U.S.H-gänget för alltid !
Emma, min älskade ko! vi valde kanske inte perfekta föräldrar men du o ja...inget slår oss! sommaren i husvagnen e ett av ganska få kära minnen innan ALLT blev som de blev. poison.... <3
Hannah, dansen skulle inte va nåt utan dig! :) never stop smiling!
Alexandra, vårat sätt att plugga....de äger ;)
Mia o resten i mitt älskade Björnes, tack! för allt! my safehouse in all the craziness <3
Emelie & Lasse, ni e roligast :D ler alltid högljutt när ja pratar me er :P
Ollie, tack för pratstunderna på msn, total förebild!
resten....ni betyder massor, men ni e så himla många! >.< x)
ES-SP07A, utan er finns de inget östra! <3


...btw, besa, skratta inte åt mina skämt ;)


inte ens i närheten av tomt i huvet men de får räcka för idag.... :)
kramar, Bex. <3<3

2 comments:

  1. det här var en lång blogg...

    thank you for letting me, all this has given me much as well.

    ReplyDelete
  2. svar till victor:

    jo, som sagt, finns mkt o tänka på.....


    :') nu ska bli sådär störigt fjortisemo...men stå ut me de ;)

    ja vet att de e Gud som hjälpt mig genom dig o sådär..smart hen e alltså ;) men ärligt nu... DU e ändå en av de finaste! (F) skiter i ifall killar hatar känslighet o grejer: DU BETYDER MEST FÖR MIG. så e de.... en sann vän. ja kan komma till dig me allt..inser du hur värdefullt de e? så fantastiskt underbar du e alltså! vill aldrig förlora dig..!

    aw, come on, snap out of it you freking emo... :) behövde bara säga de.

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .