Monday 19 October 2009

I can't conceal what I feel, what I know is real...

shit alltså.
den här dagen...
orka att veckan ska börja såhär!?

vaknade och undrade ifall jag verkligen skulle åka till skolan idag...
men det gjorde jag iaf...

matte som första lektion.
ligger efter ca 6 sidor och fick typ ingenting gjort.
sjukt segt.
så jag MÅSTE plugga hemma.
blaaargh!

... sen var det lunch iaf, petade i mig lite halvkass kyckling och jättetorrt ris... 2 mackor. lever på mackor typ :S men iaf...
sen kom vi lite sent till kultur & idéhistorian.

emil är en komplett idiot. rent ut sagt.

hans attityd... alltså, jag orkar inte ens gå in på det för jag kokar av att bara tänka på det.
personangrepp kan jag ju säga iaf.
han ska bli våran nya mentor...
han som inte brinner för det han gör.
han som inte kan säga "det här är min åsikt/teori" utan istället säger det han säger som att allt han säger är det enda rätta, vilket leder till att man känner sig nertryckt, dum i huvudet och allmänt FEL.
...han som proppar i en massa höstdeppiga tonåringar att det inte spelar någon roll hur mycket vi försöker rädda miljön, för solen kommer ändå slockna och vi är dömda redan nu.
han som ritar upp en tidslinje på tavlan för att placera ut all olika homo sapiens och skit vid olika tidpunkter...
...som lär ut evolutionsteorin...
...som sen när vi kommer till 30000 fKr säger "sen kom den J*VLA religionen" och fortsätter med att i princip skylla allt fucked up som hände sen på de kristna...
som hänvisar till gud som "gubben" ...
som får mig att på rasten springa in på toan o brya ihop pga smutskastning...
som står och hånler åt alla som inte tycker som han.
som är som han.
som gör som han.
åt alla som inte kan det han kan.
den manipulativa hjärndöda psykopaten ska bli våran nya mentor?
vår gehörs & musiklära lärare?
vår svenska lärare?
nej tack.

det där är inte allt, men jag ORKAR verkligen inte gå in på det mer nu.
det blev iaf att skippa sista timmen av lektionen, förklara allt för Ingemar och.. well, imorn får vi se.

Sen hade vi iaf Olov, i estetisk orientering. jag o amanda satt dock mest och snackade djupa saker, skrämmande... vi blev lite paranoida tillslut men vi fixar det.
banan liksom.

blev sen att hoppa på bussen hem vid 16:10, satt bredvid Natalie.

bussen blev ganska proppad så precis innan Hjorten gav jag min plats till en äldre kvinna som stod upp, hon verkade bli lite förvånad... inte så konstigt dock, med tanke på dagens ungdomar. vet, låter som nån kärring, men seriöst... T___T

fick ändå sittplats vid brandstationen i gby igen så det var lugnt ^^

nu sitter jag bara här, framför datorn... ska äta nåt och försöka plugga matte då...

imorn kanske jag har gitarrlektion (sången börjar jag med på fredag ^^)
om inte börjar jag 12, har matte tror jag? sen ska vi till bion och se en film som östramänniskor har gjort ^^ nice iom att vi slipper gehörs skiten med psykfallet...
sen har vi svenska... är iofs med honom, men då ska vi ta upp det där + annat som vi skrev upp..
och blir det ingen ändring så.... ah, blir att snacka med rektorn igen isf.

kanske blir att leka med kevin o annie efter skolan. får se hur det blir. vet att mamma ska storhandla, så jag får se hur jag mår o känner mig efter svenskan o blablabla...

sen ska jag försöka träffa ronny i veckan med :)
i helgen är det ut i alla världar konferens iaf... länge sen man var aktiv i såna sammanhang, men man kanske träffar på lite nice folk iaf. victor t.ex :)

sen är det lov!
oklart hur det ser ut men...
blir förhoppningsvis halloweenfest nånstans.
o massa ronnyhäng :)

well well, nu vet ni.

tack till amanda som fanns vid min sida hela dagen och inte lät mig vara själv när jag bröt ihop. älskar dig!

puss på er, o sånt där gull ^^

3 comments:

  1. Har inte Emil i nått men shit så störd han låter :O
    och tack för din fina kommentar :)
    kramar

    ReplyDelete
  2. Oj oj oj, Östra verkar bara, sen Habbe och Love och de slutade, attrahera skit. :P Hoppas han också slutar snart och att ni får lite vettiga lärare istället.

    Saknar dig! <3

    ReplyDelete
  3. Hope the whole thing gets taken seriously - it's time you guys got a decent chance for goodness sake!

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .