Tuesday 13 October 2009

Left dangling in the wind...

dagens låt:
copernicus - the mars volta <3

mitt rekord är på... 38 timmar typ?
nu har det gått 5,5 timmar...
great.

nej, jag vet inte varför.
jag borde göra det som är smart här.
jag BORDE.
men jag vet inte om jag kan...

varför göra det såhär?
kan jag inte bara ändra på mig, ta tag i det imorn?
skriva upp vad som behöver ändras/göras och beta av det, en sak i taget?
kan jag aldrig bete mig normalt mot mig själv?

varför är jag så dum mot mig?
VARFÖR kan jag inte vara min egna vän?
jag är så trött på mitt självhat!

jag ska gå ner.
jag ska bryta det jag börjat.
jag ska skriva min lista.
och jag SKA hitta min självdisciplin igen.

... men på ett bra sätt.
jag har visserligen gått nästan ett år utan att skära mig.
men skadefri är jag långt ifrån.

jag är sjuk fortfarande.
all stress och all skit har hunnit ikapp mig nu, attackerar mig när jag är som svagast...
och leder till mer stress och panik...

men egentligen...
jag vet vad jag behöver göra.
räkna i matteboken.
läsa i den vita borgen.
engelskan... funderar starkt på att tenta av den, jag var glad åt Beverly i början, men... ärligt... näe!
musiken får jag försöka ta igen, be om andras anteckningar och försöka plugga in det, förstå systemet.
spanskan är ingen större fara, kan be mamma om nån uppgift om det behövs.

där. skolan. fixad.
gäller bara att göra det med!

och... resten av mitt liv får stå på paus ett tag tror jag.
jag hinner inte, orkar inte och vet inte hur jag ska hantera resten av mig. inte just nu.

... first thing's first.
köket.

godnatt på er.
skola på torsdag. annars dampar jag sönder.

btw, lyssna på the mars volta!
<3

1 comment:

  1. Sorry poppet! You have inherited both your parents' sets of procrastination genes so you were already facing a mountain on the day you were born - so what's hard for most is even harder for you - to take those first steps and just do it! There are no quick fixes - just the dangling carrot that it feels soooo good once you start and even better when you finish whatever it was that was nagging to be done.....it helps to have someone to start with...let me know if I can help...!

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .