Friday 10 December 2010

Dag 02 - Min första kärlek

Alltså.
Nu kommer dilemmat...
För jag vet inte hur jag ska tolka det här nu.

Ska jag skriva om den jag först blev "kär" i så går det tillbaks till dagis, vilket inte känns så seriöst...
Och ska det vara om min första "pojkvän" (inom citattecken då det ett par gånger har känts som ett stort frågetecken...) vet jag inte vem jag ska räkna som första...

Första gången jag verkligen trodde jag var kär?
Eller gången då jag var övetygad om att det var kärlek men snarare (vilket jag kom på senare) var något i stil med besatthet?

Eller ska jag berätta om första gången jag såg honom på bussen?
Första dagen efter jullovet och bussen kändes som ett helvete på hjul...
Men så kom hans hållplats och vi satt helt plötsligt snett mittemot varandra.
Ögon som stirrade... Blickar som vändes om det uppstod ögonkontakt...
Ska jag berätta om hur vi sen fann varann på bdb samtidigt?
Att vi skrev till varann samtidigt och insåg att vi var vänner som små?
...Jag kanske ska berätta om hur den där bussresan ledde till en vänskap.
En väldigt stark vänskap och tillslut en kärlek som jag inte kan tvivla på.

Min första kärlek är Ronny Forslind, för inget har varit så här vackert och äkta innan.
Det har alltid funnits ett moln över tidigare vad-man-nu-ska-kalla-dem...
Och det var alltid en tidsfråga innan de få fungerande byggstenarna regnade bort.

Jag må ha sagt att jag har varit kär innan, och jag kanske fortfarande säger det i brist på ett bättre ord.

Men min första kärlek, den enda som verkligen har varit en trygghet genom allt...

Det är ingen annan än min nuvarande pojkvän, och jag älskar honom. <3

1 comment:

. . . . .Followers. . . . .