Friday 26 October 2012

En timme en minut

Att säga ifrån. Att ta modet till sig och uttala sina tankar, trots att det tar emot eller gör ont. Att göra något för sin egen skull och vara, ibland, sårande egoistisk.
Spelar ingen roll om jag innerst inne vet att det är min rätt, att jag gör det för att förebygga värre saker... det tar emot något så förbannat och hur jag än gör kommer det dåliga samvetet.

Egen tid. Rådrum - tid att tänka efter. Varför ska något så simpelt behöva vara så svårt?
Jag hatar att såra, mer än jag hatar att säga ifrån... men det jag hatar mest är att göra mig själv illa, att hela tiden sätta andra framför mig själv. Det är slut med sånt, jag måste ta hänsyn till mitt mående.

Och jag är uppriktigt ledsen för tår som blir trampade på, jag menar aldrig att orsaka smärta... jag försöker bara vara den jag behöver vara för mig själv så jag kan vara den jag vill vara för andra.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .