Friday 26 October 2012

Tankar, nu igen.

Riskbruk.
Missbruk.
Beroende.

Den ordningen kommer de i.
Riskbruk är i princip alla ungdomar... att dämpa känslor med någon form av substans... alkohol, droger, whatever.

Missbruket kännetecknas av att det används oftare. Som enda alternativ.

Beroendet.
Det fysiska.
Att man inte fungerar alls utan det.

Jag är beroende av min medicin, utan den kryper mörkret fram, kväver livsgnistan. Det räcker med ett par dagar utan... för en del är den medicinen ingen hjälp alls. Jag började med den för snart 2 år sen. Uppe i högsta dosen sen ett drygt halvår tillbaks...
Känslorna som kommer är hemska. Längtan inuti mig att förstöra mig själv helt är sjuk.
Ett beroende.

Riskbruk... inser man själv när det går över i missbruk?

Att koppla bort.
Den vanligaste ursäkten man använder när man gör dumheter.

Jag vet inte...
Ibland undrar jag hur det blev såhär.

Känner att hjärnan går på högvarv nu. Klumpen i magen.

Natten väntar.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .