Monday 22 October 2012

Genom alla tider

En lite halvt bortglömd toalett, gärna i ett hörn någonstans, är och har alltid varit platsen att rymma till en stund. Lugn och ro, 4 väggar... en stund för mig själv. Låter säkert helt sjukt men jag blir avslappnad. Bara låsa in sig ett tag. Skitsamma om man behöver använda toan... det går att sitta en stund ändå. Läsa, tänka, blogga, vara.

Har rymt in på toaletter för att komma undan så länge jag kan minnas...

Vet inte varför... det kanske finns någon slags trygghet i att få vara instängd i ett litet rum ett jag, vara den som kontrollerar låset. En fristad som är lättillgänglig var man än är.

Är i skolan och det har varit en aning hetsigt idag. Ligger inte efter själv men jag påverkas av andras stress.
Ikväll tänker jag sitta och sjunga, spela gitarr och ägna mig åt kreativiteten.

Repade med bandet igår, något släppte... använde min röst på ett helt annat sätt. Hittade känslan i allt och lät den styra. Det var så befriande.

Nu ska jag redovisa ett arbete om en fotograf vid namn Henri Cartier-Bresson... Hej igen verkligheten.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .