Tuesday 19 March 2013

Bittersweet

Hamnade inne på Dayviews och kollade på gamla bilder... Alltså ca 4 år sen. Känns inte som att det var så länge sen egentligen, men när man väl tänker efter har det hänt så sjukt mycket sen dess. För mycket.
Hamnade mitt i virrvarret av bilder från den korta period jag var tillsammans med min första pojkvän. Allt bubblade upp. Läste kommentarer från de jag umgicks med på den tiden och mindes så mycket... Känslan av att äntligen ha hittat människor som accepterade mig. Till 100%.
Allt som blev fel sen. Människorna man träffade. Valen man gjorde.
Den krångligaste kärleken jag varit med om.
Så otroligt många minnen som jag inte vet hur jag ska förhålla mig till... Det är skitjobbigt!
På ett sätt är de fina minnen eftersom det i just den stunden var något som gjorde mig lycklig. Men sen minns man allt efter det, allt som ledde till att man blev sårad, att man tappade kontakten o.s.v. Varannan bild (i princip varannan) handlade om mitt dåliga mående, det gjorde mig lite ledsen... Jag vet helt enkelt inte hur jag bör hantera alla dessa minnen. Det är lite läskigt.

4 år senare sitter jag på ett internat i Linköping... Har knappt kontakt med människorna från förr och undrar hur allt blev såhär.

Har varit hemma från skolan idag, huvudvärk sen igår eftermiddag och jag VET att det knappast hjälper att sitta vid datorn då men jag kan inte göra något alls utan att ha huvudvärk så varför inte slippa tristessen när man ändå måste välja mellan pest och kolera liksom?

Är hungrig men orkar inte laga mat.

Huvudet är fullt av minnen och tankar nu, rätt ångestladdat för att vara ärlig.
Ska sysselsätta mig med något så jag slipper skiten.

Daten i lördags var jättemysig och det känns weird att vi redan passerat 4 månader tillsammans.

Längtar efter våren nu och är innerligt trött på snön som gör sig påmind titt som tätt... Längtar även efter påsklov, inte för att skolan är jobbig, jag vill bara vara ledig en stund.

LCHF går bra, ska försöka väga mig snart... Hoppas på positiva resultat.

Vet inte ens varför jag bloggade, hade säkert en vettig tanke från början men den flög ut genom fönstret i en tunna.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .