Saturday 9 March 2013

LCHF update!

Som ni vet har jag haft en rejäl svacka. I princip sen min födelsedag och sen har det bara eskalerat. Nu är jag inne på min femte socker- och kolhydratsfria dag. I onsdags mådde jag verkligen skit. Jag har aldrig varit så besatt av tanken på sötsaker förut. Jag var på uruselt humör och var en riktig bitch mot människor som försökte muntra upp mig. Klarade inte av att vara i skolan till slut utan gick hem för att sova så jag slapp suget.

Nu går det bra igen. Blir fortfarande sugen på diverse saker men det är jag och min vilja som har överhanden nu. Kan ta lunchen i skolan igår som exempel, det var kesokaka till efterrätt och kocken tyckte att jag kunde ta av den också då det var så lite mjöl i (han vet om att jag går på lchf så jag får specialkost). Jag blev självklart överlycklig då jag inte kunnat äta någon efterrätt i skolan på hela läsåret. När jag smakade på den tyckte jag att den var söt. Gick och frågade vad det var i den och självklart var det socker i. Han "glömde säga något om sockret, tänkte ju bara på mängden gluten" och tyckte jag kunde "unna mig för det är så lite socker, och det är fredag". Jag blev minst sagt besviken. Sårad rentav. Som att erbjuda en knarkare som försöker sluta en lina liksom. Jag slängde kakan i alla fall vilket bekräftade att JAG har kontrollen igen.

Har ingen våg så jag vet inte vad jag ligger på nu men jag kämpar på, resultaten kommer förr eller senare.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .