Wednesday 12 June 2013

Listen to Wednesday's song

Dag två av träning och det går bra!
Har hunnit med två promenader på löpbandet idag med, den här gången med sällskap av hantlar för att träna överkroppen samtidigt och få upp flåset lite mer.
Jag har svårt att få upp min puls över 120, den ligger runt 100-115 när jag går. (Varierad hastighet och lutning.) Men jag lär kunna komma upp i över 130 när jag börjar jogga om ungefär en vecka. Ska köra på som jag gjort nu ett tag till och sen öka successivt med att köra längre pass och även jogga och gå om vartannat. Jag vet att det kommer att funka!

Sötsuget finns i princip inte längre, jag är mest hungrig och då menar jag på riktig mat. Inga fler idiotiska kolhydrater som bara förstör.
Jag äter dock alldeles för sällan. Idag vaknade jag runt 7 (vet inte varför) och åt frukost (två hårdkokta ägg med salt och peppar, Finn crisp och rökt skinka) någon gång innan 8. Sen lyckades jag somna igen trots allt och sov fram till lunch... Inte så lyckat. Men i alla fall! Jag körde 20 min på löpbandet och sen vilade jag ett tag, började läsa lite i Doktor Glas som jag fick av världens finaste mentor. Sen solade jag i drygt en halvtimme... med fläkten på, för jag klarar inte av värme när luften är stilla. Det tog lite, för jag känner mig lite bränd, men de syns ingen skillnad. Sen blev det tv en stund i mammas och pappas rum (de har fler kanaler där... haha!) och så tog jag en tur till på bandet med Dr. Phil i bakgrunden. Sen blev det ännu mer tv... och när föräldrarna kom hem fick jag i mig några Finn crisp, selleri med vitlöksdipp (gjord på crème fraîche, majonnäs, vitlök och salt) och några halvfrusna vindruvor. Det är allt jag har ätit idag... Nu står dock middagen i ugnen men det dröjer 45 minuter till innan det är dags att äta. Så jag måste börja äta oftare.
Grejen är mest att jag inte vågar vistas i köket när jag är hungrig... För även om sötsuget inte tar över längre är det oftast onyttiga saker som tar kortast tid att få i sig. Så jag låter bli. Men jag antar att jag bara bör stålsätta mig och stå emot precis som jag gör annars.

Jag behöver skaffa mig ett par ordentliga skor som jag kan ha på mig när jag går/joggar. Första passet idag körde jag barfota (igår körde jag första i strumpor och andra barfota) och det gjorde sinnessjukt ont efteråt! Det kändes som att jag var brännskadad under fötterna. Kände att jag hade flera blåsor på gång och kunde knappt gå på ett tag. Andra passet lånade jag ett par löpstrumpor av pappa och även hans skor, det kändes mycket bättre (no shit, Sherlock) så det är lätt värt att investera i!

Nu tänker jag läsa ett par kapitel till ur Doktor Glas innan det är dags för mat (min mage skriker snart!) och imorgon ska jag gå på Gamlebyvikens friskolas avslutning, bara för att! De saknar mig fortfarande där, vilket jag tycker är så otroligt gulligt. Jag har ju ändå inget bättre för mig så varför inte, liksom? Måste hitta något vettigt att ha på mig också... Får dra upp mina välfyllda sopsäckar med tillhörigheter och rota lite!

Tack till alla som stöttar mig och är uppmuntrande! Ni är awesome :D
Ha det finfint, och till alla er som njuter av glass: NJUT ÅT MIG MED, PLZ!
Pöss <3 p="">



No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .