Monday 10 June 2013

Fint.

Haha, fick en liten fin anonym kommentar på mitt förra inlägg... Undrar veeeerkligen vem det kan ha varit ifrån ^^ Jaja, ha så kul tillsammans era äckel :) Förresten... ordet "planet" ska inte ha stor bokstav i början om det inte är i början av en mening. Bara en parentes.

Anyhow.
Jag är tillbaka i Björnsholm nu då det är sommarlov. Stuffi var här i helgen men han har intensivmatte i två veckor från och med idag så vi kommer inte ses på alldeles för länge. Känns så otroligt tomt utan honom, men jag vet att det är nyttigt.
Har börjat min nedtrappning av kolhydrater idag... Det är inte kul alls. Har huvudvärk till och från, ett konstant sötsug eller sug efter annat jag inte ska äta. Glömde ta min medicin i lördags och söndags så det bidrar ju till helveteshumöret också. Samt PMS. Oh happy day!
Men!
Imorgon tänker jag ge mig på rullbandet, släppa loss lite endorfiner! Och om vädret tillåter ska jag lägga mig i trädgården med en av de fina böckerna jag fick av min underbara mentor. Frisk luft och sol bör pigga upp.
Jag har gått upp 10 kg sen min lägsta vikt vilket var i januari någon gång, tror jag. Känns ju inte direkt så kul... Men det är därför jag är fast besluten att köra på LCHF och träna ordentligt i sommar! (Och efter sommaren såklart!)

Det känns väldigt konstigt att inte gå i skolan mer, att inte träffa klassen eller lärarna... Det är riktigt sorgligt faktiskt. Saknar dem allihop väldigt mycket.
Hoppas vi ändå kommer att hålla kontakten med varandra trots alla olika vägar vi går.
En del är ju i alla fall kvar på Valla, men det är många som försvinner. Det har varit den bästa klassen, utan tvekan. Så många olika personligheter som visat sig. Helt underbara människor! För att inte nämna vår underbara mentor. Min mentor. Världens mest fantastiske lärare. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan honom, är så grymt tacksam över att få ha honom som mentor nästa läsår också. Bästa Henrik.

Min sommar kommer vara ganska slapp, och fattig. Men det gör mig ingenting, för jag ska ändå satsa på att komma i form igen och läsa mycket. Förhoppningsvis skriva mycket också. Jag ska bada mer än en gång den här sommaren! För jag ångrar mig alltid när det är för sent. Jag ska på Metaltown med min fina pojkvän och Gotland kommer invaderas av oss en vecka också! Då ska vi passa på att träffa Jens :) Förhoppningsvis blir det någon kul roadtrip med fina människor också. Jag ska på Victors bröllop, vilket känns helt sjukt! Tiden går så fort... Jag och pappa ska tatuera oss tillsammans, äntligen! Vad som händer utöver det lär märkas helt enkelt.

Men jag lägger mycket fokus på mig och mitt den här sommaren. Jag vill komma tillbaks till skolan med laddade batterier och pepp!
Jag kommer för övrigt att gå kursen Internationellt samhällstema och får därmed chansen att åka till Tanzania/Kenya i fem veckor i vår! Kommer bli hur häftigt som helst.
Mina tillval kommer vara spanska, drama, svenska 3 och samhällskunskap 1a1. Längtar faktiskt redan nu!

Jag mår bra, om man bortser från abstinensen då, och kommer må bättre och bättre. Hoppas kunna börja med att trappa ner min medicin det här året också. Jag vill stå på egna ben och visa världen och mig själv att jag fixar det.

Nu ska jag dock återgå till att se på Nip/Tuck och sen somna till Hercules eller något åt det hållet.
Puss på er!

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .