Tuesday 18 June 2013

Ny vecka.

Råkade ut för ett extremt fall av midnight munchies igår och tryckte i mig bröd och fil med flingor... Det var inte bra. Tränade inget i helgen heller, så samvetet gjorde sig påmint rätt rejält. Mådde skit över att jag halkade snett så fort igen.

Idag tränade jag sammanlagt 90 minuter. 50-70 minuter mer än jag gjort tidigare. Revenge is sweet!

Äter fortfarande för lite, somnade inte förrän 7 imorse så jag sov till 14 ungefär och sen körde jag igång med träningen... Åt ingenting förrän runt 16. Tränade igen efter det och åt lite vindruvor... Sen blev det middag när mamma kom hem från jobbet vid typ 22... Inte bra alls.
Nu är jag hungrig igen, och sötsugen. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken... Men det är jobbigt!

Ska träna ordentligt imorgon också. Kanske försöker mig på att jogga någon minut här och var för att få upp pulsen ordentligt. Det är då det bränns mest.

Om vädret tillåter ska jag sitta en stund i solen också. D.v.s. en halvtimme eller något... Jag och stekande hetta funkar inte så bra ihop, men hellre lite och ofta än för mycket på en gång... Vill undvika att se ut som en kräfta liksom.

Kollar för tillfället på andra säsongen av Best Ink. Måste fråga pappa när vi ska fixa våra tatueringar. Är dock nästan mer sugen på att göra min andra idé först... Vill i alla fall ha den gjord snart. Har blivit inspirerad av programmet också, så jag har börjat falla för den abstrakta stilen.
Dock vill jag ju ha ett motiv som betyder något för mig, inte bara vad som helst. Det mesta jag låter tatueras in på min kropp lär ha med musik att göra.

Vill även göra en tatuering till minne av mina morföräldrar. Kanske en av morfars medaljer från WWII eller något sånt... Och mormor är för mig en gräddvit/ljusrosa/aprikos ros och liljekonvaljer. Utöver det hängde en väldigt inspirerande text inne på deras toa under alla år jag minns. Den börjar "Go placidly amidst the haste" och det skulle jag vilja ha också.

Blir alla mina idéer verklighet kommer jag ha tre olika tatueringar med olika fraser. Haha.

Jag kommer bli som en öppen bok!

Känner även att jag vill läsa fler klassiker. Kanske hittar jag något i Doktor Glas som tilltalar mig extra mycket. Såg riktigt häftiga tatueringar inspirerade av böcker. Fanns ett par av Vonnegut där, måste läsa fler av hans böcker! ÅHHHHH. Ge mig pengar så jag kan bli vis och pränta in min visdom på min likbleka hy!

Köket nästa. Wish me luck!

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .