Monday 11 May 2015

Progress!

Hittade bilder från februari, tror det var i samband med att jag skulle börja träna igen som jag bestämde mig för att dokumentera eventuella förändringar i bilder. Glömde helt av att fortsätta, men nu, tre månader senare har jag tagit nya och klippt ihop båda sådär fint i Paint... Hur som helst, jag säger jämt att jag inte märker någon skillnad på min kropp, men det syns faktiskt. Kanske inte är någon enorm förändring, men jag har snart tränat en månad på gym, så jag kan väl inte förvänta mig så mycket mer. Innan dess hade jag inte tränat på över en månad, så jag såg nog ut ungefär som på första bilden när vi började träna. Anyhow, har inte brytt mig om att väga mig, för jag blir bara less på de där siffrorna, de sätter griller i huvudet på mig, så jag tänker försöka hålla mig till bilder där jag kan jämföra istället!

Så... Här har ni! Och ja, jag har bara underkläder på mig, deal with it.

Fortfarande en lång väg kvar, såklart, men det är peppande att se att det fungerar!


Vi tränade idag, och det tog emot mer än jag trodde att det skulle, blev ju bara ett pass förra veckan, på måndagen faktiskt, så det märktes att det gått en vecka sedan senaste passet. Men vi körde på, och det gick bra. Min kilometer på löpbandet görs fortfarande i uppförsbacke med relativt hög hastighet, och det tog mig 13 min 25 sek att genomföra, när jag började på gymmet tog det mig en kvart, och det har väl dels berott på musikval (går alltid i takt till låtarna jag lyssnar på) men nu har jag aktivt valt låtar som håller lite högre tempo, och jag orkar göra det (!) vilket är den största skillnaden. När jag tränade här hemma ändrade jag hastighet och lutning beroende på låt, men nu ändrar jag låt istället. :)

I övrigt hade jag och Johnny en mysig hemmahelg, i vanlig ordning, och har bestämt att jag ska vara där ännu mer nu, men inte flytta in helt riktigt än. För min del kan det få ta tid, tycker det är viktigare att vi har en stabil grund att bygga på än ett vingligt slott som rämnar vid minsta lilla pust typ.
Nu ska jag invadera köket och se till att få i mig mat, sedan... blir det nog några avsnitt av Never Mind the Buzzcocks, dusch och säkerligen mer dator.

That's all. :)

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .