Monday 4 May 2015

My hair smells of patchouli...

Doften av patchouli i mitt hår får mig att tänka på att vara uppe mitt i natten/tidigt på morgonen (lite som nu), att kolla på YoYoMax12 på Youtube och undra om man någonsin skulle prova recepten, äta couscous med räkor, sitta i badkaret i flera timmar... och allt detta i lägenheten i Ryd. Beställde dreadsschampo på eBay för lite över ett år sedan tror jag, med just patchouli, och det användes flitigt där. Tvättade håret med den lilla biten jag hade kvar igår och därav alla minnen. Eller förnimmelser. Har lagt en ny beställning på likadana schampoo bars. Tänker stinka hippie hela sommaren.

I natt/idag/nu är jag uppe för att jag tyckte att en powernap klockan 20:00 var vettigt, och trots min moders försök att väcka mig, som jag hade bett henne göra, fortsatte jag sova. Till någon gång efter midnatt. Har varit vaken sedan dess och spelat Plants vs. Zombies, och samlat pengar för att köpa saker i spelet. Blir så stressad av det, men kan inte sluta spela. Lovehate relationship där alltså.

Igår var jag och mamma i Ankarsrum för att fira Ronja som fyllde 15 (!), det var trevligt, kul att träffa familj och släkt liksom. Pappa var på andra sidan Sverige efter en Mc-tur till Norge, så han kunde inte vara med.
Helgen i övrigt tillbringade jag i Gamleby hos Johnny i vanlig ordning. Vi kollade på de senaste avsnitten av Grimm och typ... Well, gjorde som vi brukar. Det vill säga sitta vid varsin dator och gosa lite emellanåt. Haha!

Provade mina nya läppstift från Nyx idag. Först det i färgen Key Lime, men mina läppar var så torra att det såg ut som limegrön lera typ. Mycket irriterande, men färgen är awesome! Hursomhelst, skrubbade läpparna tills all torrt skinn var borta och körde på Violet istället. Älskar färgen, det är riktigt intensiv. MEN. Den är inte så lila som jag skulle vilja att den var. Så min plan är att införskaffa den som heter Lilac (om jag inte missminner mig) samt en som heter Pistachio, då den ser helt underbar ut. Ska googla fram bilder på dem och slänga upp här. Anyhow, de sitter länge men känns en aning kladdiga, om jag nuddade läpparna med något alls så smetade det av sig. Men det krävs nog bara lite träning innan man hittar den optimala mängden produkt i förhållande till intensiviteten man är ute efter. Använde dessutom min nyinköpta foundation från Nyx, stay matte not flat, dock hittade jag inte min lilla blender, så jag har svårt att avgöra om den är bättre/sämre än någon annan foundation jag har.

Bleh, det är ljust ute nu. Borde försöka få några timmars sömn till... Förhoppningsvis ska det tränas idag. Vill få till tre gånger i veckan, men det har inte gått så bra hittills. Dumt. Jag försöker ignorera vågen, för jag går upp och ner i vikt hela tiden, stirrar mig bara blind på skiten. Önskar bara att det gick att få synliga resultat snabbare.

Jaja, färdigbloggat för nu. Bilder var det, sedan sömn. Ha en fin måndag!


Jag har alltså Key Lime och Violet, funderar på att skaffa Lavender (inte Lilac... lol) och Pistachio.
Ska lägga upp en bild på hur Violet såg ut på mig dock, för här ser den mer lila ut.

Som sagt, den är mer åt magenta/någon rosalila på mig. Still like it though.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .