Wednesday 29 April 2015

I'm listening to the music in my head

Okej, så... för det första har jag haft låten Check Yes Juliet - We The Kings i huvudet i typ två dagar. Spelar ingen roll hur många gånger jag lyssnar på den, den vägrar lämna mig. Jag lider väl inte av det, egentligen, men det är bara det att genren är liksom... emopop typ? Vilket jag lyssnade på MASSOR för ungefär 7 år sedan. Inte nu. Men låten är söt. Lyssnade på den från början för att en av tjejerna i Linköpingsgruppen (Music Makes Sense) vill sjunga den, och nu är jag fast. Så typiskt.

Förutom det har jag gått och fastnat totalt för No Frills Twins, från Australien, de är 20 år och har helt amazing röster. Älskar deras covers och originallåtar. Följer dem på YouTube, Instagram och Facebook... Haha. I början visste jag inte riktigt vad jag skulle tycka, de förvränger uttal på ord ganska mycket och det störde mig då. Nu bryr jag mig inte, tycker mest det adderar till charmen och deras unika sätt att tolka låtarna på. Sjukt bra. De kommer gå långt.

Varför är jag vaken?

Well, jag fastnade på YouTube, och sedan var klockan asmycket, så jag tänkte att det inte spelade någon större roll om den blev mer. Borde dock sova, ska upp relativt tidigt imorgon så jag hinner göra allt jag måste innan det är dags att åka till Linköping för jobb.
Har funderat på hur jag ska göra med Valborg hela dagen, velat fram och tillbaka... Men jag tror faktiskt att jag åker hem efter jobbet, känner mig inte på topp eller på festhumör för den delen heller. Vill träffa folk, men det får bli en annan gång. Känns som att jag håller på att dala nedåt en aning, hoppas jag har fel. Egentligen borde jag tvinga iväg mig själv när jag känner såhär, men bortsett från ångest kopplat till utseende och sådan skit som dyker upp då och då har jag faktiskt ingen lust att festa. Senast jag gjorde det var i somras, i Borås, och det gjordes med måtta jämfört med hur jag har varit tidigare. Gången innan det var väl ett år sedan ganska exakt. Har för mig att det var strax innan Valborg förra året, på internatet. Slutade med en taxiresa till stan, för att sedan skita i krogen trots allt och käka på Donken och sedan åka hem igen och däcka. My glory days are over. Haha, skämt åsido, det känns bara dumt att göra något man egentligen inte har lust med. Vill inte heller missa träningspasset på fredag, så jag åker hem imorgon kväll helt enkelt. Kanske kan övertala pojkvännen att kolla på film med mig på torsdagen eller i helgen. Är rätt nöjd med min relativt isolerade tillvaro med serietittande och så.

Suger att göra folk besvikna, men de som har känt mig ett tag vet hur det kan bli.

Well, jag är rätt slut nu, blev en hel del nostalgitrippande tidigare idag, rätt intressant hur mycket man kan komma ihåg av bilder och kommentarer... oavsett hur många år som har gått sedan dess. Det är en av anledningarna till att jag tycker om att jag aldrig har raderat saker från bloggen.
Brukar emellanåt dra upp månaden som är från varje år jag bloggat, för att jämföra och se hur saker har ändrats från år till år. Måendemässigt och i allmänhet gällande vänner och livet i övrigt. Det sker oftast med skräckblandad förtjusning bör tilläggas.

Babbel babbel, ska sova nu i alla fall, så godnatt/morgon på er!

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .