Sunday 26 April 2015

Longing for summer...

Längtar otroligt mycket efter att få åka till England. Träffa släkt. Känna doften av engelskt regn i luften. Höra språket överallt. Sitta i mysiga pubar, äta fish 'n' chips, gå i engelska affärer... Köra på fel sida av vägen och förundras över alla gröna tunnlar som bildas av lummiga träd över vägarna.
Längtar efter sommaren i allmänhet; efter att få bada massor.

Ligger i sängen och lyssnar på Mazzy Star, är småsömnig, men vill ändå inte sova. Som vanligt typ.

Vi tränade idag, körde på lite hårdare än vanligt och det kändes bra. Fick i mig vettig mat rätt fort efter träningen också, så jag hoppas att återhämtningen gynnades av det så jag slipper träningsvärk. Vi ska eventuellt köra ett pass imorgon också, beroende på hur vi känner oss då, men pappa ska iväg större delen av den kommande veckan, så vi kanske får lägga om planeringen lite.
Funderar själv på att hänga i Linköping några dagar, men har inte bestämt mig än, jobb på onsdag i alla fall, men torsdagens grupp är inställd eftersom det är Valborg, så jag skulle kunna vara kvar i Linköping. Vill dock helst inte missa träningen, och det känns som att 4-5 dagar utan är lite väl mycket. Får se. Folket där vill att jag kommer dit, så det är ju lockande såklart.

Har känt mig pysslig den senaste tiden, men inte gjort något av den energin... Vill fixa med kläder. Typ batikfärga och sånt. Bleka med klorin och klippa och ha mig. Får se vad det blir av mina idéer.

Väntar på ett par läppstift också. Ett limegrönt typ (!) och ett violett/lila. Ska bli spännande att se hur de är, tycker smink är kul, önskar egentligen att jag hade tålamod att lära mig mer och bli bättre... Men jag är en sådan människa som tycker att saker inte är värda min tid om de inte fungerar på en gång. Alltid varit så. Är ett under att jag lärde mig spela gitarr egentligen. Haha.

Vill komma igång med spanskan igen också, saknar det.

Känns som att det blir en kreativ sommar på gång... Hoppas jag kan hålla fast vid det bara.

Well, jag ska glo på något, har bara 9 avsnitt kvar av True Blood, vilket känns... smått jobbigt. Men jag tror jag ska se något annat nu, dryga ut sista säsongen en aning.

Take care.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .