Monday 13 April 2015

One week later...

Kan ju börja med att säga att allt är bra mellan mig och Johnny igen, vi bor inte ihop, men ses några gånger i veckan och jag sover där ett par nätter typ, beroende på vad vi känner för. Det känns bra. Jag saknar att ha ett eget ställe, men det funkar att bo hos föräldrarna. Behöver bara komma igång med mina rutiner igen så jag blir lite pepp och gör saker istället för att surfa/sova bort mitt liv.
Jag och pappa ska i alla fall ta tag i träningen tillsammans, som sagt, och ska börja den här veckan. Hoppas att det blir imorgon, eller ja, så fort som möjligt. Har inte tränat sedan veckan innan flytten vilket är fem veckor sedan eller något. Inte okej. Har ju visserligen gått ner i vikt, men det har varit muskelmassa, kanske lite fett, men mest muskler, för jag har ont i kroppen igen och är orkeslös så... Ja. Det är ingen bra viktnedgång. Efter de där fem helvetesdagarna av ångest och ingen livslust har jag vant mig vid små portioner igen, så mitt intag av föda har minskat rätt rejält. Graden av nyttighet på det som intas kan däremot diskuteras. Ska verkligen försöka hålla mig till fredagar, men det är svårt.

I fredags var det min farbrors begravning. Vad kan man säga, det var sorgligt såklart. Men mina kusiner och deras mor hade verkligen planerat den helt perfekt, det var väldigt vackert. Fina låtar, Redemption Song av Bob Marley och The River av Springsteen bl.a., mycket kärlek, och både min far och min kusin Emelie höll vackra tal. Det känns fortfarande inte verkligt, men jag har aldrig tyckt att det har känts verkligt när någon gått bort... Det var fint att träffa släkt, även om det självfallet gärna hade fått vara under andra omständigheter. Men det var en fin begravning, värdig liksom. Kommer alltid vara tomt utan honom, min busiga farbror. Vila i frid, Tony, och hälsa resten däruppe. Alltid älskade och saknade.

På tal om släkt så är resan till England bokad nu också. Ser fram emot det, väldigt mycket. Inser bara mer och mer hur mycket jag tycker om mina släktingar och att jag vill få ut så mycket som möjligt av den tid jag har med dem. Det är väl nackdelen med att ha en så pass utspridd släkt... man ses inte ofta alls. Men å andra sidan träffar jag inte den svenska sidan av släkten ofta heller. Dåligt. Vill egentligen dra ihop alla släktingar jag har och bara umgås 24/7 i en månad eller något. Lära känna alla ordentligt.

Jag var hos psykologen i onsdags också, ska få en samtalsterapeut med inriktning på DBT om möjligt och en basutredning för bipolär sjukdom. Så den bollen är i rullning, äntligen. Nu är det bara att vänta en vecka ungefär på gyn.tiden och sen får vi se om det går att reda ut den härvan också.

Jag sover konstigt nu för tiden. Antingen riktigt dåligt eller så djupt att jag är groggy halva dagen efter... Förhoppningsvis fixar det sig i samband med att jag börjar träna igen. Sömnproblem är bara irriterande.

Well, jag ska gå på toa och sen försöka finna ro bakom ögonlocken.

Hoppas ni får en fin start på veckan! C ya!

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .