Friday 11 September 2015

Nu tar jag fredag!

Nyss hemkommen från gymmet, det gick oförskämt bra idag. Sov tillräckligt och hann äta och ändå ha tid över innan träning för en gångs skull! Johnny följde mig dit, och sedan tränade jag en timme ungefär och gick hem igen.

Tänkte mest för min egen del skriva upp de olika träningsmomenten här, så jag (och ni, om intresse finns) kan se hur det utvecklas. Anledningen till att det blir i bloggen är för att jag ser det mer som min dagbok än en blogg och alltid har den tillgänglig, så om du som läser tycker det är jobbigt att läsa om träning och känner dig hetsad (vilket jag vet är på tapeten tillsammans med påbud om att "ingen bryr sig om din träning och du hetsar bara till självhat när du berättar om ditt träningspass och din vikt" tråkigt nog, för det är långt ifrån min mening med något av det här, jag är på en resa och vill kunna dela den med er) av det kan vi ses i ett annat inlägg istället! :)

Här har vi listan:
(Promenad dit (ca 15 min))
Cykel 1 km (~02:10 min)
Rodd m. bröststöd 8x8 62,5 kg
Triceps/dipsmaskin 2x8 17,5 kg, 2x8 22,5 kg
Mage/crunchmaskin 4x8 55 kg, 2x8 60 kg
Bröstpress 4x8 60 kg
Abductor/innerlår 2x25 52,5 kg
Adductor/ytterlår 5x10 42,5 kg
Crosstrainer ca 500 m (05:00 min)
Löpband 500 m gång i rask takt (~06:00 min)
(Promenad hem (ca 15 min))

Vägde mig igår och låg på 116,8 kg med kläder på, så jag ligger runt 115-116 kg nu, vilket är 10 kg lättare än när jag flyttade från Linköping för 10 månader sedan. Det må gå långsammare än det skulle kunna göra, men nu hinner jag förändras i tankesättet också, inte bara kroppsligt. Jag har 25 kg kvar att gå ned innan jag nått min målvikt, och det känns långt ifrån omöjligt.

Jag mår mycket bättre än jag gjort på lång tid och det är dels tack vare träning, men även att jag slutade med medicinen. För ett år sedan tyckte jag att det var ett helvete, jag höll på att trappa ned och mådde skit ofta. Nu är det väldigt sällsynt att jag har ångest på samma sätt som då, istället har jag energi och ork att ta itu med skev kroppsbild, att våga ta plats i relationer, att vara snäll mot mig själv och vara i nuet (go, go DBT!) så det är många positiva förändringar som skett det här året, och jag tänker fortsätta så! Kan medge att jag är en aning nervös inför att dra igång med jobb igen, rädd att det ska bli för mycket på en gång, men jag hoppas på det bästa och försöker låta bli att ta ut något i förskott.

Yes, det är nog allt för idag. Ska ta progress-bilder senare när jag duschat, så det lär dyka upp ett inlägg om det så småningom! :)

Ha en trevlig helg, people!

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .