Tuesday 5 January 2016

2016s första inlägg då

Hej nytt år!

Vi "firade" nyår hemma, åt god mat och chillade. Passar mig alldeles utmärkt. Hade varit kul att festa till det också, men det var för sent påtänkt och för mycket krångel.
Dagen innan nyårsafton var vi i Linköping och shoppade lite, fikade med Amanda och hade det allmänt gött!

De första dagarna på året har varit ganska... meh. Vi har mest hängt i lägenheten, promenerat i kylan till Ica några gånger, igår var vi i Vvik och handlade lite. Filmer, serier, spel. Typ så. Alldeles lagom mycket för min del.

Spel ja! Johnny fick ett Yatzy i julklapp av mig, och vi fick gemensamt ett spel av min syster + familj, "Quiz med knuff" heter det. Så det har vi spelat, och så har jag fått tummen ur och lärt mig Magic: the gathering också! Passiv nördBex har börjat bli liiite mer aktiv nörd. Känns bra. Tack vare att jag utsatts för Hearthstone i tid och otid i drygt ett år var det ganska lätt att få in tänket i Magic också. Såg kopplingar mellan spelen, vilket inte är så konstigt, och trivs bra. Även om jag förlorar hela tiden. Brukar dessutom sitta bredvid J när han spelar Hearthstone och kommer med förslag när det ska byggas högar. Det... var inget jag trodde om mig själv förr. Tidigare har jag gått med på Guitar Hero som mest, typ. Försökte mig på Gears of War en gång, men gav upp efter två minuter i tutorial mode.

Snart är det dags för både tandläkare, blodgivning och DBT. Får se när jobbet kommer igång.
Ser inte fram emot det förstnämnda i alla fall, men det gick bra förra gången, har ett antal tänder kvar att laga, och sedan är det visdomständerna som de vill dra ut, men det tillåter jag inte. Orkar inte gå in på det på detaljnivå, men jag har tandläkarfobi och får dödsångest, bryter ihop av bara tanken i princip, sååå... jag inväntar svar på en remiss och hoppas det går att lösa på annat sätt, för jag tillåter inte att någon drar ut tre av mina tänder när jag är vaken. Så är det bara. Är inte smärtan jag är rädd för, för övrigt, så ingen behöver "försäkra" mig om att det är lugnt. För det är det inte.

Blodgivning är inga problem, det tycker jag bara är kul! :)
Och DBTn kan nog behöva komma igång igen för min del, känns som att jag tappar en del/glömmer av när jag inte har de där mötena två gånger i veckan liksom.

Vet inte vad året har att erbjuda, men jag hoppas på ett bra år, ska göra det så bra jag kan. Exempelvis ta mig till gymmet igen. På torsdag. Blir bra.

Angående LCHF har jag varit/är jag hos J, så jag har ingen våg här, meeen vi mätte min midja igår, och på typ en månad eller så har jag tappat 4,5 cm i midjan, så något händer ju. Märker på kläder också, att jag gått ned, men det vet jag ju i och med vågen också, har bara ingen uppdatering sedan förra veckan än. Tror inte jag gått ned mycket i alla fall, men vi får se när jag har tillfälle!

Anyhow, har inte mycket mer att säga. Så... hejdå! :D


Vila i frid, C.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .