Thursday 7 January 2016

This and that

Lite snabbt om LCHF:
Förra invägningen: 111,4
Dagens invägning (8 dagar senare): 109,8
-1,6 kg :)

Är precis under min förra startvikt och då tog det mig 5 månader att gå ned 18 kg. Jag var, som jag skrivit tidigare, väldigt strikt med mitt kolhydratsintag, jag höftar lite emellanåt och äter ibland bönpasta av olika sorter som ligger på runt 16g kolhydrater/100g, eller kokta saltade kikärtor som ligger på typ 12g/100g, eller någon sked god grekisk yoghurt som är sötad och med bärsmak, äter någon frukt ibland... små saker liksom. Just to keep me sane. Haha! Men för det mesta äter jag saker som har max 5g kolhydrater/100g och det går bra. Idag ska jag börja med träning igen, hade tänkt dra till gymmet, men all snö har komplicerat allt då våra bilar inte gillar att det är vinter. Dock har vi ju ett fullt fungerande löpband här hemma, så jag börjar där, och sedan har jag min pilatesmatta jag kan göra sit-ups på bl.a. Kanske är lika bra att börja lite försiktigt utan extra vikter, för jag vet att jag gärna går tillbaka till gymmet och kör på samma nivå som jag lämnade det vid för några månader sedan... vilket inte är jättebra.
Hur som helst har jag väl som mål att vara i mål (höhö) med min vikt till sommaren. Dock har jag ingen definitiv målvikt då jag vet att muskler väger mer än fett och allt sådant, huvudsaken för min del är att jag mår bra, känner mig stark och orkar enkla saker som att gå i en uppförsbacke utan att bli andfådd och svettas massor... för det är så det ser ut idag, och det vill jag åtgärda!
I samband med träningen ska jag dessutom vara vaken på min energinivå då det kan behöva läggas till lite fler kolhydrater för att kunna träna effektivt. Sådant som märks allteftersom.

Nu till något helt annat!

Har äntligen fått tummen ur och laddat ned de program jag behöver för att kunna börja spela in, förstår dock inte mycket av hur allt går till... men jag ska sätta mig någon dag och försöka klura ut allt. Har nästan allt jag behöver i alla fall. Fattas lurar dock. Så när nästa försörjningsstöd kommer in ska jag lägga undan till det också. Sedan ska jag minsann spela in! :)

Är i alla fall i Björnsholm ett tag nu, får se hur länge, ska försöka röja upp i mitt rum så att jag har plats att vara på nu när jag faktiskt ska träna.

Börjar bli hungrig, får gå ned till köket och fixa något. Känner tröttheten/energibristen försöka hålla kvar mig i sängen för en powernap.

Anyhow, på 6,5 vecka har jag gått ned 5,2 kg genom endast koständring, tappat 4,5 cm i midjan och märker skillnad i kläder. Ska fixa nya progressbilder efter träningen idag, så att jag kan dokumentera hur det går.

Vet att det blir mycket om LCHF här nu, men det händer inte mycket annat i mitt liv värt att nämna... och det som är värt att nämna skriver jag om ändå. Ledsen om det inte är av intresse, men så är det nu i alla fall! :) Och återigen, och detta har jag sagt tidigare, jag försöker inte hetsa till träning eller dieter, jag gör det här för att jag vill, för att jag inte mår bra av att väga så mycket som jag har gjort, och för att jag vill orka mer, få ut mer av livet. Jag säger inte att det inte gå bara för att man väger mycket, eller att man inte är hälsosam om man väger så mycket, för jag vet att alla är olika, och jag tycker att alla ska ha rätt till sin kropp, oavsett storlek eller form, OCH i den rätten ingår att vara nöjd och trivas med den också. Each to their own, så blir det skitbra!
Och min blogg är just min blogg, där jag skriver av mig om saker jag känner att jag vill skriva av mig om.
(Bloggen fyller för övrigt 10 år om lite mindre än 1,5 år, vilket är helt galet.)

Uppdaterar senare med bilder! C ya! :)

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .