Wednesday 20 January 2016

Sådär ja!

Precis kört 2016s första kilometer på löpbandet här hemma, det var på tiden då jag sagt att jag ska börja träna i flera veckor nu... Det tog mig i alla fall 15 min 20 sek, vilket är ungefär tre minuter långsammare än senaste gången jag var på gymmet, så det är ändå okej tycker jag. Började ganska sakta för att inte ta ut mig helt de första minuterna, sedan ökade jag successivt i takt med att musiken jag lyssnade på ökade i tempo. Orkade t.o.m jogga en minut, och det kändes inte som att jag skulle dö, vilket var en positiv överraskning. Efter joggandet återgick jag till att gå i ganska högt tempo och då blev andningen lite ansträngd, men det var inget direkt obehagligt, jag fick ändå luft liksom. Har dock fått en tid på fredag till Vc i Gamleby för spirometri-grej, i och med att jag sökte för eventuell ansträngningsastma (vilket jag tvivlar på nu, men det är lika bra att kolla upp det när jag ändå väntat på tiden). De gjorde ett EKG också, och hjärtat var det inget fel på, så jag tror helt enkelt att jag var för tung för att slippa undan fysisk ansträngning utan några "problem" (fick ont i bröstet och svårt att andas några gånger, vilket jag säkerligen skrev om då), det var dock skönt att få det kollat, om inte annat så lugnade det mig så att eventuella hjärnspöken kunde låta mig vara (och andas normalt igen).

Återhämtningen efter löpbandet kändes bra också, hade ont i halsen men det gick snabbt över när jag fick dricka kallt vatten. Svettas som vanligt, men det är jag van vid, för det gör jag oavsett ansträngningsnivå och även när jag sitter still och inte gör något. :)

Jag vet att jag uppdaterade senast i måndags med vikt och bilder, men min egentliga senaste invägning skedde i torsdags, så jag ska väga mig imorgon och uppdatera då.

Nu ska jag ta det lugnt en stund, kolla på NCIS: LA och eventuellt spela in lite skit senare, eller städa mitt rum... beror på vilket som lockar mest! ;)

På återseende!

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .