Sunday 30 March 2014

You should wake up, before the wrath comes

Ännu en helg som passerat, har som vanligt inte gjort mycket alls... Tvättade igår, och lagade mat, det var ju lite produktivt i alla fall.
Idag har jag inte gjort något vettigt alls. Försökte lära mig spela och sjunga Nude - Radiohead. Gick sådär. När jag säger att jag "försökte lära mig" betyder det att jag spenderade ca 5 minuter på att spela ackorden och sjunga... för att sen övergå till att sjunga med till en karaokeversion av den på youtube och till sist sjunga med i den riktiga låten. Haha. Det var så många barréackord, fick kramp. Jag borde helt klart spela gitarr oftare, det är ju bara tragiskt att fortfarande inte ha hittat rätt teknik för att ta barréackord utan att få kramp på en gång.

Imorgon börjar en extrem pluggvecka. Jag har matte hela dagen imorgon, med ett klassråd inslängt mitt i skiten. Lär ju i alla fall få något gjort när jag har ett ämne hela dagen. Men kommer vara mos i huvudet när dagen är över... Tisdag har jag ingenting schemalagt, men jag ska till skolan ändå, har annat skolarbete som ska göras så det är lika bra att vara där. Jag får saker gjorda där. Hemma är det svårare att komma igång, och så är det alltid trevligt med sällskap... Eller i alla fall andra människor i närheten. Onsdag har jag bara aktivitetsgruppen schemalagd men jag ska vara där hela dagen ändå och försöka få in mer matte. Jag och Franji ska peppa varandra. Torsdag betyder samhällskunskap för hela slanten och fredag är det spanska hela dagen. Längtar minst sagt till fredagen!
Hoppas även på att få hem dreadsschampot jag beställde på eBay i veckan som kommer! Det skulle vara bra för människor med känslig hud och min hårbotten är inte i särskilt bra skick någonsin... Men ännu värre blir det när jag har dreads iflätade. Måste få tummen ur och fläta i några i min f.d. sidecut också så att det håret börjar dreada sig. De får sitta i någon månad till, så tar jag ur alla och fixar dem ordentligt när de nya har blivit som mina andra är nu. De är väl ca 3-4cm nu, och en del har vuxit ihop... Så när jag tar ur syntetdreadsen får jag försöka sära på dem... med våld. Eller så får jag klippa isär dem. Haha!
Det ska bli intressant i alla fall. En sak som stör mig en aning är dock att jag köpte en hårfärg (blåsvart) innan jag åkte till Afrika som jag skulle ha när jag kom hem. Men jag vet inte om jag kan färga håret när det är dreads... Får googla lite, vill ju inte ha färgrester kvar i dreadsen, kan inte vara bra... kemikalier liksom.

Aaaanyhow, jag ska värma upp potatisgratäng och sen ta ett bad och kolla på senaste avsnittet av Grimm eller något. Känns som att det kan vara vettigt att få så mycket sömn som möjligt innan en heldag med matte.

Min hy har för övrigt gått och blivit dålig. Förstår inte varför. Men det irriterar mig. Tips, någon?

2 comments:

  1. hur ha hyn blivit dåligt ??
    kan variera från orsak osv

    from : bambamking90

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tog ett bad igår, hade olivolja i och skrubbade hela kroppen, blev bättre då. Tror jag har slarvat med rengöring och återfuktning. Haha.

      Delete

. . . . .Followers. . . . .