Monday 31 March 2014

This weather's bringing it all back again

Mattemåndagen klarades av rätt bra faktiskt! Gick hemifrån 10 min senare än planerat, så jag stressade till skolan, men jag hann i tid. Räknade matte sammanlagt fem timmar idag och blev klar med kapitel två, ÄNTLIGEN. Ska repetera hela onsdagen (hade ändå tänkt räkna då) och sen blir det prov på måndag nästa vecka. Är långt ifrån ikapp resten, men det går framåt i alla fall. Gjorde 29 uppgifter idag, kanske inte låter som mycket på fem timmar... Men hälften av tiden vet jag inte riktigt vad jag håller på med, så jag är nöjd ändå!

Imorgon har jag inget schemalagt, men jag ska till skolan lagom till fikat tänkte jag och så ska jag jobba med svenska. Har två rätt stora skrivuppgifter som ska in den här veckan, så dagen ägnas åt det. Hoppas få båda gjorda. Det brukar gå rätt fort när jag väl börjar skriva, så jag får lägga all fokus på det och bara köra.

Somnade, som alltid, när jag kom hem... Men det var lite konstigt, för jag halvslumrade typ hela tiden. Kunde inte komma till ro, vilket är väldigt ovanligt för min del. Är seg nu dock så jag lär kunna sova i natt ändå vilket är skönt.

Hoppas på lite dans i veckan, måste verkligen öva på saker...

Min fot gör ont fortfarande, vet inte om jag nämnt det innan men jag vrickade den förra söndagen och har tydligen lyckats sabba den mer än jag trodde då. Har ont så fort jag rör på den och kan inte riktigt gå normalt. När jag stressade till skolan imorse sket jag dock i att jag inte kan stödja på den normalt vilket har lett till att den gör ännu mer ont nu. Hatar mina leder, har vrickat och stukat mina fötter så många gånger... De blir aldrig helt bra sen. Otroligt irriterande!

Hoppas på fint väder i helgen, men det ryktas om snö igen... Är det inte snö så tycker jag att folk bör grilla och umgås lite. För sjutton.

Ska göra mig i ordning för att lägga mig, är faktiskt trött igen.

HÄJDÅ BLÅGGÄN.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .