Sunday 8 November 2015

24

Ett år ifrån ett kvarts sekel.

Har aldrig upplevt min födelsedag vara så... ickespeciell. Det känns som vilken annan dag som helst, jag har inte haft lust att fira eller få uppmärksamhet i form av gratulationer eller något. (Ändå tacksam för den uppvaktning jag har fått idag, så det handlar inte om det.) Det känns bara... onödigt att göra en stor grej av det.

När jag var yngre lovade jag dyrt och heligt att jag alltid skulle fira min födelsedag, för jag tyckte vuxna som slutade göra det var tråkiga. Och nu är jag en av dessa "tråkiga vuxna". Där ser man.

Dagen har i alla fall varit rätt bra. Fick frukost och paket på sängen, släkt kom hit och fikade vid tre, sedan käkade jag och mina föräldrar mat och nu sitter jag i min säng med musik på och är helt slut. Har egentligen inte gjort något, men det tar något otroligt på krafterna att vara social.

Helgen i övrigt har varit åt helvete. :)

Ska glo på serier nu, låta mättnaden sjunka och sedan äta popcorn och choklad, bara för att jag kan.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .