Sunday 22 November 2015

Dags för förändring. Igen.

Hello lilla bloggen.

Måendet går upp och ned, hade en ganska jobbig dipp för ett par veckor sedan, men jag överlevde och kör på igen.

Har bestämt mig för att börja med LCHF-kost igen, och komma igång med träning också. Har haft ett uppehåll på minst en månad nu, och kroppen säger ifrån. Inte så mycket viktmässigt, men jag har tappat muskelmassa och får ganska ont i leder och rygg av det. Så imorgon börjar jag med kosten, ska fixa gymkort så småningom också, och sedan får vi se hur det går.

Förra gången jag gick på LCHF tappade jag 18 kg, genom bara kosten, men jag ändrade inte på mina vanor gällande snacks och så... jag bytte bara ut allt mot sockerfria versioner eller sådant med max 5 g kolhydrater/100 g. Exempelvis köpte jag sockerfri choklad varje dag, drack mängder av lightläsk, åt mandlar jämt och drack sockerfri energidryck dagligen. Sååå... när julen smög sig på och jag skulle "unna mig" lite blev det istället massor av vanligt godis och kolhydratrik mat, och sedan var jag fast. Jag gick upp alla 18 kg plus några till och lyckades inte gå tillbaka till LCHF efter det. Nu tänker jag se till att min relation till tröstätande och allt sådant också ändras, istället för att det byts ut. Tror det blir lättare i och med träning också. Kommer säkert vara ett helvete till en början, för min kropp är så van vid socker och jag vet att jag blir otroligt grinig och rätt hemsk de första dagarna. Meeeen det går över!
Jag tänker ändra en till sak också, och det är att jag inte ska bli så otroligt extrem som jag var förra gången, då vägrade jag äta något som hade mer än 5g/100g (kolhydrater då) och skippade t.o.m sockerpiller i p-pillerkartan. Jag gjorde det nästan till en självdestruktiv grej. Jag tänker vara mer tillåtande den här gången, utan att "fuska" hela tiden. Orkar inte gå in på detaljnivå, men jag lär blogga om skiten ändå, så det märks förr eller senare.

Kommande vecka har jag saker planerade mån-tors hittills, vilket är jobbigt för mig. Har skrivit om det förut, men jag är så orkeslös om jag inte har någon ledig dag utöver helger. Väldigt tråkigt att det är så, men jag kan inte göra mycket åt det. Hoppas koständringen ska ge mig mer energi, kände mig piggare förra gången i alla fall. We shall see!

Aja, då har jag uppdaterat eventuella läsare om det här också.

På återseende!

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .