Sunday 29 November 2015

Week one - done!

Veckan har gått bra, tror övergången till LCHF har hjälpts av att jag, sedan i somras, ätit glutenfri kost, så det var inte en lika extrem förändring. Har haft väldigt lindriga sötsug, inte varit på särskilt dåligt humör heller, så det är gött! Ätit mycket ägg, ost, bönor och broccoli. Vitlökssås också! Har varit hungrig oftare jämfört med när jag äter kolhydrater, så jag behöver äta minst tre gånger om dagen, tidigare har det räckt med två. Fredagsmyset saknade jag knappt alls, åt pekannötter och gräddost. Gick på bio i torsdags och då lyxade jag till det med bbq-mandlar. Egentligen för många kolhydrater, men påsen var på 110 g och jag åt inte alla på en gång. Blev sockerfri energidryck också, men dricker oftare smaksatt kolsyrat vatten med lite lightsaft. Vanlig juice saknar jag, men jag tror det släpper så småningom.

Hursomhelst vägde jag mig nyss, och här kommer uppdateringen:
Startvikt: 114,9 (tror jag skrev 115 tidigare, rundade av uppåt)
Vikt efter v1: 113,9 (!)
Målvikt: 90-95 kg
Kilon kvar: ~19-24

Ett kilo! På en vecka. Det känns sjukt nice och peppar mig helt klart till att fortsätta. Ska lägga till träning i veckan som kommer, förhoppningsvis på gym, så får vi se om det går snabbare då.
Glad Bex i alla fall! Nu ska jag laga mat, duscha och sedan kolla på serier tills det är läggdags.

På återseende. ^^

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .