Wednesday 8 July 2009

Update!!!

Tjoho!
vet att jag inte bloggat på typ evigheter men... iaf.
minns inte vad jag gjorde innan Arvika oO men jag var inne i Vvik nån dag hos Kevin med Ronny och Jossan iaf ^^ det var kul :) men har ingen aning om vilken dag det var xD
blogginlägget kommer mestadels handla om Arvika!

Måndagen den 29e blev jag hämtad av Amanda, Gunilla och Sara i Gamleby och det bar av till Horn :) det var äntligen dags att börja peppa inför Arvika Festivalen 2009!!!! :'D
Sammanfattat lite fort så fixade vi mitt hår på måndagen, dvs dreads :D och på tisdagen var det tänkt att vi skulle åka till Arvika men det blev Linköping för lite sista minuten inhandlande :) Blev för min del en Depeche Mode pin, rökelse, primer till ögonen, ett rött hårband och 2 plugs till örat ^^ <-- från Federal. nice nice.

Vi åt även på.... men skit... vad hette det ? Snoddas! just det :D åt bara pommes men ändå xD haha.

på onsdagen packade vi in oss i bilen i mjukiskläder och påbörjade resan upp till Arvika. :) vi åt på Burger King och resan tog runt 6 timmar tror jag. Vi kollade på en film som hette... Rock Star tror jag? den var iaf asbra och jag o Amanda är peppade på ett tjejband nu. Vi coverade en låt som var med i filmen så gott vi kunde som heter Every Six Minutes, den är asskön :D
Stugan vi bodde i var jättemysig! Eller, huvudstugan iaf xD den vi sov i var liiiten, med 2 sängar och en madrass, kläder, prylar och skit på golvet sen :P 4 stycken sov vi där ^^
på kvällen hämtades Annie och Victoria också :)

vi chillade mest den kvällen och så...

Torsdag, day 1 av festivalen:
började med att dra oss in till stan för att fixa inköp på systemet x'D hahaha
har för mig att vi åt pannkakor den dagen... gott.
blev förfest med spelet "jag har aldrig" innan vi drog till festivalen xD vi hade skitkul xD
drack en cider faktiskt. men.. det smakade för mkt alkohol så... ingen jättehit direkt xD smakade på jäger blandat med powerking också. det var rätt gott :O haha :)

hmm... minns inte mycket mer av det vi gjorde förutom själva festivalandet så jag hoppar till det på en gång xD

efter en massa fixande (vi hade mottot att vara snyggast på festivalen, men... det var alldeles för varmt x) hur som helst... en massa klädbyten o smink alltså) så åkte vi till festivalen. löste in biljetterna mot band och sen skulle vi hitta in på själva festivalområdet xD haha. vi kom dit precis när Mando Diao avslutade sin spelning, och sen tror jag vi letade upp bajamajorna xD var lång kö och sådär... Victoria köpte brända mandlar och jag fick förklara för de som sålde (på engelska) varför de har ärr på armarna.... vadå random grej att förklara? aja.

Sen såg vi lite av Opeth. med betoning på LITE.

och finally fick jag se The Mars Volta :D !!! dom var grymma :D ringde upp Balzary med så han fick höra :) orkade inte stå och kolla hela tiden så jag och Amanda satte oss i slänten efter ett tag... Röyksopp orkade vi inte med tyvärr... kändes inte jätteviktigt och vi ville ha bra platser på Nine Inch Nails. De var grymma, men blev samma där, vi orkade inte stå hela konserten så vi avslutade den konserten med att sitta på marken ... ^^

hände inte så himla mycket den dagen direkt... har förmodligen glömt en massa ändå.. men men. Var en bra första dag iaf!

vi drog hem till stugan och sov...

day 2:
dagen vi åkt dit för: DEPECHE MODE! (iaf det jag ville se mest)
vi insåg att det var för varmt för att hålla på och fixa sig en massa, så det blev lite mer vardaglig klädsel och vi bestämde oss för att bara ladda inför den konserten och strunta i det andra som spelades den dagen... var inget speciellt ändå.. trots det kom vi SENT till konserten och jag höll på att dampa ur tillslut. var helt omöjligt att komma fram i publikhavet. De slog liksom publikrekord så det var rätt packat om man säger så. jag såg dem ibland, hoppade, stod på tå... kollade skärmarna osv. men de hördes, och mitt hjärta skrek nog mer än vad jag gjorde xD
träffade på en Kalle o en Gustav med, som såg att vi stod där och kunde i princip varenda låt så Kalle lutade sig fram emot mig och skrek att han o Gustav kunde lyfta upp mig så jag kunde se scenen bättre :D helt överlycklig. så det gjorde dom, och jag passade på att bara njuta, filma lite och ta nåt kort... (vilket jag gjorde hela konserten typ... har det mesta inspelat xD hahahaha) ringde upp Max också, så han fick höra en del... bl.a Precious :D <333 och dom spelade In Your Room som har väldigt stor betydelse för mig så jag typ dog. Den konserten var iaf helt underbar och jag kommer ALDRIG glömma den! efteråt ringde jag upp Max igen och pratade med honom ett tag... Victoria hade förvunnit iväg till campingområdet med Amelia så vi försökte få tag i henne. och sen var det lite delade meningar om ifall vi skulle efterfesta på campingen eller åka hem. blev att åka hem iaf, för Amandas mamma stod redan och väntade på oss. inte mig emot. jag var helt slut :P ... den dagen åt vi spaghetti och quornefärssås :D gott!

day 3:
dagen som skulle vara mest fullspäckad. dock struntade vi i en del den dagen med och började med Mustasch som faktiskt är riktigt bra liveband! inget jag lyssnar på annars men det var nice o se live :D
sista dagen, så det var pepp på att festa... xD vi hängde en hel del på campingen.... jag minns inte så himla mycket förutom att det blev en massa festivalstrul oO ja, det kan tolkas fel men haha! annie och victoria är förlovade och jag o amanda fulade oss xD så nu vet ni det ^^

uhm... vad var det nu ... just det. dom raggade bärs lite överallt på diverse sätt xD och sen träffade vi på en snuskgubbe. vi går inte in mer på det.... 8-)

sen försvann Amanda.... och jag...och...folk satt och väntade på henne, så jag ringde upp Balzary o vi snackade nästan 1 timme... hade även ringt mamma o pappa o snackat lite ^^

vi missade thåström... surt! men iaf så var jag ganska irriterad den dagen så jag började skynda mig mot Korn, för jag vägrade missa dom... eller hamna långt bak... men alla segade och tillslut var det 1 minut innan de skulle börja (hade dock fått fel tid så det var lugnt!) så jag o Amanda sket i resten och tryckte oss fram i publiken och hamnade bland en massa killar som såg skeptiska ut och varnade oss för mosh (som inte alls var mosh utan mos!) men vi sa att det var lugnt. och amanda hängde ihop med en kille vid namn Micko :D och hans kompis blev min sköld genom hela konserten :) så himla snällt. hans namn var Poem och efter konserten följde vi med till deras camp och snackade en massa :D träffade då poems bror constantine o hans syster jussi... hade sett dom hoppa runt på Korn iofs :D men det var astrevliga människor och det var en awesome avslutning på kvällen. KORN ÄGDE BTW! så sjukt grymma :D

sen skulle vi då ta oss ut från området... det gick ju bra. folk segade och jag o annie stod o väntade massa o sen var allt stängt så vi fick gå runt hela skiten xD och... aja, vi kom hem iaf :)
åt hamburgare den dagen. första köttet på hela tiden. min mage mådde inte bra... så jag är nu demi-veg. dvs, äter fisk o fågel. men inget annat kött.

vi somnade rätt sent och dagen efter bestod av packande, städning och åka hem!
fler detaljer orkar jag inte med faktiskt men det var en awesome festival med massa sköna människor och jag är nöjd! :)

kom hem på söndagkvällen då, mamma hämtade mig i Horn och på vägen hem körde vi på ett vildsvin :S ehh..

ahh, berättade det som hänt på festivalen o så... o de va så skönt att va hemma :D
men...

jag drog till Linköping på måndagen sen för ännu mer musiklyssnande (på LP skivor dock) :D hälsade alltså på Balzary :) var askul! kom hem igår igen...

och nu är jag allmänt astrött och sjuk xD men har haft en riktigt rolig vecka iaf! :) så tack till alla som varit del av den <3333333

får se vad som händer nu...
men 18e eller 19e är det Öland som gäller i en vecka :'D längtar!

sen blir det nog roadtrip grejen för min del i augusti. träffa folk o så!

yeeeees!

nu vet ni lite mer iaf ;D

puss på allt iaf. men mest depeche mode (A)

1 comment:

  1. I'm so pleased for you that the concert experience went as well as it did - just glad you're home safe! The dreads are najs by the way - could be something for me too....?!

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .