Wednesday 24 November 2010

Beslutsångest from hell + miljarder av andra tankar...

Hej, jag heter Bexy och är rent ut sagt fucked up just nu (förlåt mamma)
Min hjärna går på högvarv och jag har tydligen tappat bort instruktionsboken till den...
Har för mig att det är en extremt klurig och lång hemlig kod man ska knappa in för att pausa, men den är som bortblåst...


Igår ringde pappa och la upp ett förslag... Som jag skulle hoppat ombord på en gång, men nu vet jag inte längre.
Det känns omöjligt att få klarhet i något och jag antar att jag oroar mig för att jag inte gör något om dagarna just nu...
När Lena ringer och bokar ett möte med mig ska jag fråga om det finns en plats på Altona för mig. Bara så jag har något.
Det känns som att jag svävar iväg mer och mer i tankarna och jag vet verkligen inte vad jag vill längre...
En punkt är dock helt glasklar.

Jag tänker inte vara ifrån Ronny.
Inte på det sättet förslaget i så fall skulle bli.

För jag fattar... Att man inte bara kan packa, dra och inte se tillbaks när man har allt här.
Jag har ju familj där med... bekanta... you name it.

Jag vill fortfarande resa, men jag tror ändå på något sätt att jag vill bo här.
Helst i den här lägenheten om det går.
Om inte, så får Soc hjälpa oss båda med lägenhet.
Och så får vi bli sambos på riktigt, på papper, på brevlådan....

Jag tror... jag tror att Katrineholm får bli nästa "stora" grej.

Men efter det så vill jag hoppa på en husbuss och åka runt tills jag har sett så mycket nytt att jag behöver en ny hjärna...

Damn, tror alla bokstavskombinationer här var nyckeln till pausknappen... Det känns inte lika jobbigt.
Återstår mycket prat och funderingar såklart... För jag vill fortfarande bort... Men kanske inte så länge som det pratades om igår.

Den som lever får se.

Nu ska vi bege oss ut i skitsnön och försöka hitta till Coop, för vi förtjänar en riktig myskväll och some qualitytime!

"NI BOR JU MED VARANN!?"
... Haha, vi är (inte riktigt...tror/hoppas jag?) som ett gammalt gift par ;) hur ofta myser såna då?
(nej, jag vill inte ha svar på det)

Tack för bristande intresse, adjö!

3 comments:

  1. Snuttan <3 Det finns ingenting du inte klarar av, ibland tar saker och ting bara liiite längre tid att genomföra och att planera ;-)

    Du är stark och ljuvligt envis o klok och det gör att du liknar Pippi Långstrump.

    Ms. Longstocking gick egna vägar men kom alltid fram safe & sound <3

    Mys på för helvete (sorry Mrs Longstocking ;-) ) för det är gott och det gör att armarna blir längre och hjärtat varmare.

    Ha en härlig dag! <3 Stor kram/ Åsagåsa

    ReplyDelete
  2. Val är inte lätta att göra. men du kommer komma så långt.. även om det är svårt att veta vad man vill just nu. jag tror det är ganska vanligt i den här åldern. det är så mycket press på oss nu..
    försök att bara njuta lite då och då. julen är så vacker bakom allt vi människor får den att framstå som.. stress och pengar och presteringar liksom. det är nog just de man ska undvika.
    du är med mig i tanken varje dag även om du är långt borta och även om vi inte pratar så ofta.
    tänk på att du alltid har mig att vända dig till. följ hjärtat, men hjärnan ska också få vara med.
    vill att du bara ska mysa i tanken nu, för min skull? för att jag fyller år i helgen? haha bäst är du. le med den vackra munnen du har. <3

    ReplyDelete
  3. http://open.spotify.com/track/746rQ6tKW8AagDPxtKR3RP

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .