Monday 22 November 2010

Peace will come to me

Depeche Mode dök upp i lurarna precis. Underbart.

Hade fint besök idag. Mycket kärlek till flickan i fråga <3

Tänkte köra en liten update då jag inte skrivit på ett tag och sist var det inte direkt utförligt...

Jag har hunnit sitta i ett väntrum på akutpsyk i 2 timmar och fått Sertralin utskrivet som är antidepp och som även dämpar ångest... vilket påminner mig om att jag skulle tagit den för en kvart sen. brb x)
Såja.
Iaf, fick biverkningar av den och nojjade över saker i Borås när vi var där men det gick över fort så... no worries :)

Borås var awesome!
Alltid lika underbart att träffa My :) och Stefan är go han med :D
Vi gjorde inte så mycket, umgicks mest liksom. Men det var precis vad jag behövde.... komma ifrån Viken o liksom, börja om på ny kula.

Jag har inte haft skadetankar sen jag började med medicinen, förutom en liten flyktig tanke som förde med sig tårar någon helg sen. Hade glömt ta medicinen 2 dagar i rad då... så ah.
Annars funkar det fint!

Jobbar på hos psykologen o mår faktiskt riktigt bra.

Visst, nu återstår den ständiga oron över pengar, men det är inte mitt strå att dra till stacken för jag gör vad jag kan för vår ekonomi just nu.

Julen kommer snart... märks inte.
Förutom eBayklapparna som Postis ringer på o levererar då dom inte går ner i brevlådan oftast :P
Myeees.... jag beställde lite grejer därifrån... så nu har jag iaf några klappar.

Men lever man 2 st på 1 socbidrag är det svårt att vara så generös som man vill vara egentligen.
Skulle dock lätt offra vettig mat o så i nån vecka... tindrande ögon o leenden med snö ute o värmeljus på alla lediga ytor.... glädjen o tacksamheten... it would so be worth it.

Jag vill till England också.
Sjukt mycket.
Längtar nästan sönder mig ibland...

Resa.

Bara komma bort.
Jag vet inte om jag försöker fly undan saker här...
eller om jag faktiskt bara genuint vill resa.

Har svårt för att skilja på längtan o flykt när det gäller det här... hm.

Bort vill jag iaf.
Men samtidigt känner jag mig så hemma här.
Iaf i lägenheten.

Jag älskar den. Faktiskt.

Borde visa det oftare genom städning dock XD hahahah!
...och innan året är slut ska jag vara den som tvättar kläderna jag smutsar ner! lovar det, mamma ;)

Idag spillde jag cola i sängen... så vårat täcke ligger o möglar i ett skåp nu... nämen, det får bli stora filten om nätterna tills det kan tvättas o sådär :) höhö

Idag fyllde finaste Sylvia år också :) <3

.... jag gör inget nu för tiden.
Slussentiden är förbi....
och jag väntar mest.
ogillar väntan.

Vet att det är skadligt för mig att bara vara hemma.
Jag sover bort livet o vänder på dygnet o äter inte som jag ska osv...
Men samtidigt älskar jag det livet.

Jag tror jag ser destruktivitet som någon fint ibland. eller... något bra.
....hm... tryggt. det är ordet jag letar efter.

Det är farligt.

Bex är 19 år.
Det känns inte som att det stämmer alls.

Andra 19åringar jag sett hela livet har varit mycket vuxnare än vad jag är.
Mitt sista år som tonåring.
Sen kan man inte skylla på det längre.

Fy sjutton...


Sen är jag äckligt trött på att en massa par gör slut! :(
Det gör mig så ledsen... att se folk jag bryr mig mycket om sårade.
Usch.

Och det är inte kul att se folk ge upp hoppet för kärleken när man är levande bevis på att det ordnar sig så länge man håller ut.... men jag kan inte rädda alla.

Jag kan inte rädda någon annan än mig själv, och så egoistiska är alla.

Dock hatar jag den sanningen. För jag vill rädda världen ibland.
Eller ah...

Äh, jag spårar ur nu.

God jul :P

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .