Sunday 28 November 2010

Jag tar ingen mer skit, uppfattat?!

Idag är sista gången jag lämnar MITT hem för att andra ska vara där när jag har sagt att jag inte orkar eller vill.


Ska ni sitta och dricka öl och spela irriterande tvspel så får ni hitta någon annanstans att vara, för det är MIN lägenhet.
Och jag tänker inte tillåta att jag känner mig borttvingad därifrån.
Dessutom är det inte MITT ansvar att komma på en lösning på vart ni ska vara när jag inte vill ha er i lägenheten.
"Vi är dom enda i våran umgängeskrets med egen lägenhet"
So?!
Ska vi tvinga Jonas att skjutsa runt på oss när vi vill då bara för att han är den enda med körkort och bil?
Nä, precis.

Jag packade ner lite skit i en väska och satte mig på bussen till Björnsholm idag, för jag är trött på att ha folk där när jag inte orkar med det, oavsett om det ska drickas öl eller bara chillas då det betyder att jag får sitta vid datorn tills dom drar hem.

Vi bor i en 1a, och med möbleringen som den är betyder det att både sängen och tvn är upptagna. Jag har då valet att antingen sätta mig i soffan med den bärbara + lurar och glo på en film eller en serie... eller sitta vid den stationära och surfa ihjäl mig.

Det är inte kul.

Och visst, någon gång ibland är det lugnt, men jag är en sån som måste planera upp såna besök gärna ett par dagar innan. För våldgästning och impuls-umgänge klarar jag inte av än.
Då sluter jag mig i min lilla bubbla och är vad ni kallar "osocial"

Det är mitt hem.
Det är min lägenhet.
Alltså är det mitt beslut som gäller.

Den här helgen sket sig totalt, och mina planer gick upp i rök.
Ska sova själv i mitt gamla rum här i mammas o pappas hus, och det känns inte kul, alls.

Hoppas det var värt det.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .