Saturday 15 March 2008

fortfarande utseende fixerad...?


Varför skulle någon så, ärligt talat, fin välja att ändra sig till DET?
"Men han är ju värsta hårda goth-rockaren!! klart han måste se ut så då!" varför är utseendet allt? Varför skulle inte Marilyn Manson kunna sälja lika bra som Brian Hugh Warner? (hans riktiga namn) VARFÖR kan vi inte acceptera folk för vad dom är? Är det så svårt att ta till sig en helt normal, söt kille me ett vardagligt namn? Vi lyssnar inte på hans utseende. Vi lyssnar på hans röst. "Tänk om han VILL se ut så då!?" Jo, visst...men är det bara jag som ser den lilla pojken i honom? Dom ögonen...Dom gick rakt in i mitt hjärta. Visst, jag tycker han ser rätt cool ut, och en image är grymt. Ingen är som honom, han utmärker sig. Men det är inte riktigt det jag stör mig på...snarare att vi i dagens samhälle är tvungna att just utmärka oss på diverse vis för att ens bli sedda. Sluta. Se insidan hos folk ist, det är den som räknas...!

Varför jag tog honom som exempel? Tkr bara att bilderna visar två sidor av ett oerhört extremt mynt lix ^^ de e klart att hans röst (lyssna på honom, han e skön..en del texter e väl lite sådär, men hallå...!) kanske passar bättre till hans hårda, psycho sminakde look men för att återknyta till överstående text (som ja egentligen skrev för bdb..men iaf) så e de inte ATT han ser ut som han gör..utan att han MÅSTE se ut så för att "funka" i branschen...vet iofs inte att han inte skulle lyckats som en osminkad brian (som ja för övrigt tkr e assöt på den bilden) ... men de va bara en tanke lix...reflektera gärna över den i en kommentar typ :)

musik direkt va helt otroligt! har aldrig älskat att spela trummor så mkt förr!!! massa nervositet o konstiga (dock sköna) människor överallt men de va ändå helt otroligt kul :D pappa filmade såklart...så om nån vill se kan ni höra av er..o fy skäms på er som inte kom dit för att kolla ;D nedå, lugnt. längtar iaf till nästa gång ja får va på en scen me dom underbaringarna HAHA :D

If it makes you happy, it can't be that bad... If it makes you happy, then why the hell are you so sad?.....

Va på 18års kalas hos Alexandra idag. de va mys :) helt sjukt...känner mig fortfarande som den lilla skiten....o alla andra närmar sig 20 typ...känner mer o mer att de verkligen e skillnad mellan oss....blandade känslor..har inget emot att va 91a elr så..men har massor emot att inte känna att ja passar ihop me dom ja umgåtts me hela livet typ.. :/ de e ändå inte mkt skillnad .. men de känns.. dom växer ifrån mig.. dom. ni...ja vene...vill inte känna så igen, de vet ja iaf. "väx upp!?" if only... liten. yngst. omogen. inte som vi. kan tänka mig att dom tänker så ibland. inser samtidigt hur dumt de e...men ja kan inte hjälpa de... alldeles för osäker på mig sj för att kunna tro att ja e accepterad bland dom...er....dom...orka, ja kan inte välja rätt ord typ.. visserligen va ja tvungen att växa upp ganska fort pga ni-vet-vad-o-om-ni-inte-vet-orkar-ja-inte-berätta-de-nu....men, ja tror samtidigt ja stängde mig sj för att hindra "resten" från att försvinna...ja kanske e naiv. ja kanske e barnslig...ja kanske e en omogen liten skitunge som hänger efter dom äldre som ett jobbigt plåster... om de e så e ja inte säker på ifall ja vill veta de. de skulle i princip rasera hela min värld, o om den inte e stadig kan ja ju glömma att må bra. dependent? de va oxå ett sånt där syndrom..fick inte mkt på de dock..men ja inser ju hur beroende ja e av folk.... finns ju vissa ja inte ens kan se mig leva utan. inte att ja skulle må skit o vilja dö utan dom...snarare att ja inte ens skulle va här. ja..skulle inte existera lix...känns så uttjatat att skriva i bloggar elr inlägg här o där hur mkt nån betyder..så ja ska inte göra de nu. ja vill kunna säga de till dig direkt isf, men du känner ju mig... :/ inlägget tog en ganska deppig vändning..du som läser ser ju lite hur mina tankegångar går nu..elr..inte...har på ganska deppig musik i bakgrunden...ja hör texterna, men lysnar inte..tots de uppfattar ja dom nog... men ja vill inte sluta lyssna på musik bara för sånt. den betyder mer än så för mig... heh :S låten som spelas heter "suicide is painless" .. behövs de ens ord? njae.. säger inte att ja e depp...de e ja inte ofta, däremot kan ja va nere rättmkt, men depp...helt annan grej. inte ens bevisat att ja lider av depression, men de e iaf skillnad på de ja kallar depp om man jämför me nere...hur som helst..ja vet inte riktigt va ja känner just nu, e ganska dålig på att känna efter... ;/ vene om ja vågar ens. nåt att jobba me nu när ja e ganska ok me hur ja ser ut...tror ja. jao...

ringde johanna idag. a.k.a kotte :) vet redan va du säger, men ja blir ändå orolig älskpälsk <3

ska nog raida kylen o skafferiet lite nu (A) hungrig, trots klockslaget... ska bara skriva en liten...tyo dikt antar ja...som ja skrev på väg hem från Alexandra förut...himlen va så vacker. de va kallt...o, ja skicka den i ett sms t johanna sen, men den va väl inte direkt riktad mot henne elr så....inte mot nån typ.. elr, ja vene. kan passa in på vem som... enjoy.. :

"Jorden omges av en himmel lik bruten is, gatulyktans ljus värmer mer än månens. Men tanken på dig värmer mest, trots frusna fingrar." never.stop.thinking! /Bex <3<3

BARA ETT LITET PS...JA BEHÖVER INGA KOMMENTARER OM HUR FUL DU TKR ATT HAN ÄR....orkar inte me sånt, bara onödigt. håll dina negativa åsikter för dig sj om dom inte gör nytta! :@

3 comments:

  1. Håller med dig. Han var mkt sötare innan. :) Jag hatar utseendefixering! Det är mkt därför jag inte har nån användare på bilddagboken....;P Fan vad synd att jag missade spelningen! Som sagt: jag ville verkligen se den!

    Ha det fint! Kramar

    ReplyDelete
  2. Den här bloggen var balanserad :)

    Allt du säger om utseende är helt rätt. Varför fokusera så mycket på ett skal man färdas runt i. Satte mig vid tv-n i går, för första gången på... länge! Men jag blev bara arg och stängde av. Det var en debatt mellan sunda människor och blonda osmarta fjortisar som var shoppingberoende och drev en modeblogg som tydligen var ganska känd och gjorde så att många tjejer kände sig pressade för att de inte hade råd att köpa väskor för tusen spänn osv.
    Äckel; jag mår illa, jag blir ledsen och arg. "Why do you still not get it, ruin other lives?"

    Jag tror inte att det är din ålder som begränsar dig när du är med oss andra. Jag tror det snarare är all skit du har varit med om. Du har blivit osäker på mycket. Samtidigt har du blivit mycket säkrare på många saker på sistone. Men inte på allt.
    Du har rätt till respekt för den du är när du är med folk. Om du inte känner respekt från dom du är med, så är det bäst att vara med andra.
    Dock tror jag att du inte känner respekten förräns du inser att du borde ha den och förtjänar den av oss. Om du vill passa in så kan du det, om du försöker passa in och det inte går ändå så prata med folk om det. Det kanske är något dom sänder ut som dom inte tänker på. Jag är säker på att vem som helst i vårat gäng välkomnar dig med öppen famn, och är beredd att ta dig på allvar om du själv tar dig på allvar.

    Over and out.

    PS Vi ägde så kolossalt hårt på musikdirekt, jag räknar det som en egen personlig vinst för vårat band.
    Vi får prata om det där du ville säga om bandet sen.
    Ha det bäst lingonkex

    ReplyDelete
  3. Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Servidor, I hope you enjoy. The address is http://servidor-brasil.blogspot.com. A hug.

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .