Saturday 5 September 2009

The truth might hurt you...

Efter ett antal sms och ännu fler bilder med hot om självmord osv fick jag nog, och skrev det här som en kommentar på en bild. Jag vet att det kanske verkar brutalt, men inget annat sätt har funkat innan... (tar bort namnet, de som känner personen i fråga kommer fatta ändå)


Skärp dig.
Du lägger upp sånt här 24/7.
Den dagen du verkligen menar det kommer ingen tro dig.
Fattar du inte det?
Yes, jag är brutalt ärlig nu.
Varför?
... Det går ju inte att nå fram till dig på snälla, vänliga sätt.
Tro mig, jag är inte ensam om att ha provat.
Du skickade 3 likadana sms igår "Ha ett bra liv.."
Det var ca 5 minuters mellanrum mellan dem.
Jag har fått sms från dig när du suttit på spåret och vägrat gå därifrån...
Sen loggar du in 10 minuter senare på msn och det är som att inget har hänt.
Lovar dig, är inte den enda som är trött på ditt beteende.
Säger inte att du inte mår dåligt.
Men du hanterar det här på fel sätt.
ALLA har problem, precis som jag sa till dig igår.
Ta ett moget beslut och kräv att få börja prata med någon som kan ge dig hjälp istället för att lägga ut sånhär skit på bdb.
Seriöst.
Det är bara du som kan göra valet att ändra ditt liv.
I början svarade jag på alla dina sms.
Alla "snälla hjälp mig" sms...
Märkte dock med tiden att de var massutskick många gånger.
Att det inte fanns nåt större allvar i dem..
Uppmärksamhet kommer inte förändra ditt liv.
Hade du från början bara sagt "jag mår inte bra och behöver seriös hjälp nu" skulle folk ha trott dig...!
Men nu tänker man bara "aha" ...
Sorgligt kanske, men sant.
Du borde tänka efter lite mer innan du säger saker.
Du påstår ibland att du inte har någon, can you blame us när det mesta man får är bullshit?
Jag är en sån som bryr mig för mycket om folk, och det krävs mycket för att jag ens ska kunna ignorera nåt...
Du är den första som lyckats.
Jag hoppas bara att du ändrar på dig innan det verkligen är på allvar och du inser att du är lämnad ensam pga det...
Säger inte det här för att vara dryg eller oschysst, utan för att jag bryr mig.
Du kan hata mig för mina ord.
Men du behöver höra det här.
Vilket jag hoppas du inser en dag.

...was I too harsh?

1 comment:

  1. Du fick med allt, mitt i prick. (y) Good girl, mycket som man vill säga men dum som man är inte säger ändå. Kram på dig <33

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .