Monday 12 May 2014

If it's ok with you, I think I'll stay here for a little while

En god natts sömn, jag var relativt pepp på skolan i morse, kom dock 10 minuter sent till första lektionen, insåg att det visst var tillvalsvecka så det betydde matte hela dagen, gjorde mig inte så mycket, tycker det är skönt att få fokusera på ett ämne en hel dag. Oftast.
Ringde vårdcentralen (med hjälp av Esther) och de ringde upp mig och nu är bollen i rullning angående att skaffa hjälp för mitt psykiska mående. Gött!
Hur som helst, hade mitt möte med SYV och det kändes bra också, ringde även till Västervik för att bli remissad till Capio via dem, fick inget direkt svar, men tror de ringer imorgon. Körde på med matten igen så mycket jag orkade och har nu 4 tal kvar att göra innan jag är färdig med kapitel 3, så med intensivmatten i sommar bör jag fixa behörigheten i matte 2.
Efteråt, när jag slutat, skulle jag försöka få tag i min samhällskunskapslärare men han var inte i lärarrummet. Däremot var en annan där. Vi pratade lite om allt, och för att göra en lång historia kort så anser hon att jag förmodligen inte är "frisk nog" att gå F-linjen och att jag troligtvis inte kommer få min behörighet i samhällskunskap p.g.a. frånvaron.

FÖR DET ÄR JU PRECIS VAD MAN BEHÖVER HÖRA NÄR MAN TAGIT SIG I KRAGEN OCH BESTÄMT SIG FÖR ATT GÖRA DEN HÄR VECKAN TILL EN REVANSCHVECKA.
Eller?

Jag blev SÅ otroligt sänkt av hennes kommentarer att jag gick hem med otroligt tunga steg och bara däckade i sängen när jag kom hem, hade ingen ork kvar till att ens sitta framför datorn. Jag blev (och är) sjukt låg, fattar inte hur människor tänker.

Den dagen jag faktiskt tar tag i att börja må bättre och sköta skolan får jag det där kastat i ansiktet på mig, schysst, verkligen.

Jag är så fruktansvärt arg över det att jag knappt får fram några ord här, det känns som att något inom mig kommer explodera, och den känslan är aldrig bra när det gäller mig.

Det kliar i fingertopparna. Tonvis med fula ord vill ut. Så jag avslutar här, för allas skull.

Fucking idiots.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .