Wednesday 14 May 2014

Inlägg från soffan i skolan

Jag försöker verkligen få något gjort, har skrivit typ en mening i ett påbörjat arbete, men blir distraherad av precis allt. Skriver ett par ord och måste sen kolla någon hemsida, eller prata med någon lite, eller bara stirra på ingenting... Så himla produktiv. Vet inte varför det går så segt, kanske är jag för hungrig för att fokusera, men efter lunch är det dans på schemat och sen vet jag inte riktigt vad/hur jag gör. Antingen är jag kvar ett tag till eller så går jag hem och tar tag i städning och sånt. Får besök i helgen. Lite spontant sådär.

Tror jag har lite sömnbrist idag också, och vädret kan inte bestämma sig, allt sånt påverkar mig och min energinivå. Just nu är den nästan på minus.

Försöker få till det sista arbetet jag har kvar för att klara Engelska 7-kursen vilket är att läsa en text, som det finns frågor till, och svara på dessa i en flytande text samt hitta info från en annan källa... Ämnet i mitt fall är indianer. Amerindians, som de heter i texten. Det är verkligen ingen svår uppgift, men jag får bara inte igång skrivandet. Sjukt frustrerande... Lunch om 10 minuter dock, så jag blir inte klar även om jag lägger på ett kol.

Fick för övrigt höra något om att det kommit ut en tandkräm för män... Wtf?

Jag ska i alla fall googla nu och hoppas att min teori om att det finns en koppling mellan RHCPs American Ghost Dance och The Ghost Dance Movement stämmer.

Kurr, kurr från magen.
Kul grej förresten, när jag var liten trodde jag att matsäck hette magsäck. Att det var samma ord för båda. Rätt äckligt nu när jag tänker efter... Hm. Sen när jag insåg att det inte var så trodde jag att det stavades "massäck" p.g.a. uttalet... Ingen aning om när jag kopplade att ordet innehöll ordet "mat". Kanske samtidigt som jag insåg att Pressbyrån inte alls hette Prästbyrån...

(Varför kan jag skriva massor här men inte i arbetet?)

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .