Saturday 27 February 2016

Lördagsmys!

Idag har jag faktiskt varit produktiv. Har rensat/sorterat/stuvat undan kläder och har nu ett golv igen... låter bilderna tala för sig:

Finns fortfarande en del att göra, men jag inväntar ett till hyllplan till garderoben, en ställning med trådbackar och behöver köpa några fler plastlådor så att det blir lättare att hålla ordning i garderoben. Nästan löjliga mängder kläder egentligen... Men det blir väl så när en pendlat mycket i vikt.

Utöver det har jag inte gjort jättemycket idag... bakade kokostoppar förut, LCHF-variant såklart, så nu sitter jag i sängen och njuter av lite nybakat och ser på NCIS:LA. Vikten är nu 103,3 så det fortsätter åt rätt håll. Snart 4 månader på LCHF, förra gången gick jag ner 18 kg på 5 månder, går inte riktigt lika fort nu, men jag är nöjd! Har ungefär 10 kg kvar, och märkte idag att jag kan ha byxor jag inte kunnat ha på 2,5 år. Stl 48, så det är en minskning på två storlekar, vilket är nice! :)



När jag började sortera saker igår hittade jag en svart klänning jag använde några gånger, och jag blev så ledsen över att se att den var i storlek 42. För jag minns så väl att jag tyckte att jag var tjock när jag kunde använda den... Det är en klänning jag aldrig kommer få plats i igen, så jag blir less på att jag alltid har haft så skev kroppsbild. Usch. Dumheter!

Har fått rensa bort några grejer jag har hållit fast vid, i hopp om att kunna ha dem igen, men "problemet" nu är inte längre magen eller så, utan att min byst är för stor. Haha! Hittade gamla bh:ar och förundrades över att jag ens kunnat ha dem. Spännande, det där... ^^

Jaja, en ledig dag kvar, sedan kör jag igång med livet igen. Efter sjukdom och allt. Gym blir det, och terapi. Och jobb! Bra skit. :) Längtar efter vår/sommar (dock ska det tydligen snöa igen nästa vecka... grrr) och utomhusaktiviteter!

Ska i alla fall återgå till att lata mig nu, kanske spelar in något senare om andan faller på... Ska ta bilder på mina nya klänningar också, de är awesome! Men ja, det var allt för nu, c ya! :D

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .