Monday 16 July 2012

Bollocks.

Finns det nån onlinekurs i hur man blir oempatisk och känslokall?
Önskar verkligen att jag kunde stänga av precis alla känslor och bara existera, som i ett vakuum. Där ingenting spelade någon roll. Där känslor inte fanns.
En helt neutral zon.

Jag orkar inte med ångesten längre, eller rädslan...
Skammen. Oron.
Inte ens hatet eller kärleken.

Jag vill inte bry mig, om något, någonsin.

Det närmaste jag kommit det tillståndet är likgiltigheten i depressionen.
När allt är skit, och när inget kan göra det bättre eller sämre.
Det bara är, man existerar. Inget mer.

Och jag vet hur jag kan hamna där igen, i misären som tränger undan allt vad socialt liv heter och där jag bara tillåts tyna bort i mitt mörker.

Men det är inte det jag vill. Jag vill hitta en gråzon.
Och bosätta mig där.

För jag har lust att vara såpass egoistisk och aldrig mer dela vad jag har, aldrig ge min kärlek, min omtanke...
Sätta mig först för resten av mitt liv och aldrig bry mig om något igen.

Det skulle vara som att vara hjärndöd... eller hjärtdöd kanske? Men vid liv.

Just nu kan alla bara dra långt åt... vill inte ha något med någon att göra, för jag ORKAR INTE MER.

1 comment:

  1. Hej där!
    Var ett tag sen jag var här men har nu kikat igenom vad som hänt. Först var allt bra men nu är allt skit ? Undrar vad som hänt med dig,hur är de med livet,kärleken och folk runt dig du borde kanske ha någon att prata med för du verkar vara väldigt ensam person.Du får tycka jag är en idiot om du vill men mitt råd är. Prata med någon som kanske inte känner dig så väldigt väl utan kan se dig från ett annat håll och inte bara tycker synd om dig.Om du förstår hur jag menar.
    Mvh Tazz

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .