Friday 6 July 2012

LCHF update

Senare idag påbörjas dag 6 av dieten. Ställde mig nyss på vågen och även om siffran fortfarande är deprimerande har jag gått ner drygt ett kilo.
Fortsätter det såhär och jag lägger till träning så kan jag ha nått mitt mål om ett halvår.

Det suger ibland, ska inte ljuga. Sötsuget är hemskt... och som jag skrivit innan saknar jag frukosten väldigt mycket. Mestadels bröd, men mamma ska baka ett LCHFbröd imorgon, förhoppningsvis är det en duglig ersättare.

Har svårt för att få i mig fett dock, i såser är det ok, men tjocka lager smör på knäckebrödet eller sallad dränkt i majonäs går bara inte, det äcklar mig bara.

Vi köpte för övrigt det nya, naturliga sötningsmedlet Stevia... smakar som allt annat skit. Mamma bakade en LCHFkladdkaka.... typ det vidrigaste jag ätit.

Förutom sötsuget går det bra dock, väntar mest på att magen ska ställa om sig så det inte blir massa krångel. Den verkar inte vara jätteglad över alla nötter o frön...

Härdar ut hittills med andra ord... återstår att se hur pass hemsk jag blir när pmsen slår till. Och hur jag ska klara av mitt chokladbehov då.
Tar det när den tiden är inne dock.

Borde sovit i flera timmar vid det här laget... imorgon blir det fest och utgång iaf. Men jag fortsätter uppdatera allt eftersom.

Puss!

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .