Friday 13 July 2012

Destruktivitetens hjärnspöken på besök.

Kom precis ur duschen. Har varit på uruselt humör hela dagen. Försökt spela gitarr... vara utomhus. Inget roar. Lagade mat... kyckling med bea, fick i mig det men det äcklade mig så det kommer jag knappast vilja äta på ett tag. Trodde det skulle finnas tonfisk hemma, men icke... känner inte för att laga mat. Blicken dras bara mot pastan i skafferiet.

Hur som helst, tänkte att en dusch med Lushprodukter kunde muntra upp mig. Men nä. Blev bara irriterad på kokosbitarna som fastnade i håret och blicken av min kropp i spegeln hjälpte inte heller.

Full av bristningar. Det är så fult.
Och ja, i princip alla har det och det är normalt med bristningar på höfterna när man är tjej.

Att däremot ha en randig mage (jag är seriös, jag har bristningar på hela magen upp till navelhöjd), fula mörkröda märken på höfterna (de från tonåren har bleknat, det här är nya.), på insidan av låren OCH under armarna, precis ovanför armhålorna... det är bara äckligt.

Min kropp ser ut som att den fött barn. Och jag blir bara ledsen av att se mig själv i spegeln. Jag ser bara en fettklump med armar och ben... och ett missnöjt ansikte som stirrar tillbaks på mig.

Jag skiter i om jag går ner i vikt, för min kropp har redan permanenta märken som visar att jag varit tjock, och den bilden av mig kommer aldrig lämna min hjärna.

Det spelar ingen roll vad någon säger, eller att jag försöker lura mig själv med en diet.
Jag VET att jag aldrig kommer kunna vara nöjd med mig själv, och jag orkar inte försöka mer.

2 comments:

  1. Klockan är 01:59.. och du vet ju själv, du säger ju själv att du haft en dålig dag liksom.
    Allt bleknar, och vid åtminstone en punkt i livet kommer man acceptera sig själv, utan att äcklas eller må dåligt över hur man ser ut. "Spelar ingen roll vad någon säger" - Fuck that, även om det inte hjälper tänker jag visa att jag bryr mig om en vän. Oavsett hur du tycker att du ser ut så har ingen annan något problem med det, du är faktiskt fin som du är.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Gurkan.
      Det är klart det värmer liksom, men det jag ser i spegeln ändras inte vilka ord som än sägs.
      Och jag vet att ingen har något problem med hur jag ser ut, det är just hos mig problemet ligger... och jag är på gränsen till att tvinga mig själv att vara bland folk, trots att allt jag är skriker att jag ska stanna kvar i min grotta o sluta smutsa ner världen med min närvaro.
      Det är jobbigt att stå emot såna tankar "helt enkelt"... men tack, att du tog dig tid att skriva en kommentar betyder.

      Delete

. . . . .Followers. . . . .