Sunday 1 June 2014

If I keep this up I'll probably grow fins.

Igår låg jag i mitt badkar i fyra timmar, det var inte meningen att det skulle vara så länge... Men tiden bara försvann. Väldigt avslappnande. Tror aldrig jag har sett ut som ett russin mer än jag gjorde efteråt dock. Tänker lägga mig i badet nu igen, kolla på typ Game of Thrones eller något. Är rätt säker på att jag missat ett avsnitt, annars hittar jag något annat att fördriva tiden med. Har haft ont i halsen idag och känt mig halvkass... Hoppas verkligen det bara är the aftermath av sjukdomen sen innan och inte något nytt sattyg. Sista veckan i skolan börjar imorgon... Är inte ens en vecka, det är tre dagar och sen avslutning. Helt sjukt, känns som att vi började nyss... Sen tänker man efter och inser hur mycket man har hunnit med egentligen. Det har varit ett rätt galet år, mycket har hunnits med, men som vanligt är det ändå alldeles för lite för att man ska vara nöjd.
Tappade hoppet och gnistan rätt rejält nu mot slutet och har inte ansträngt mig alls för att lämna in arbeten och sånt, vet att det kommer påverka mitt omdöme, men jag bryr mig ärligt talat inte om ifall jag får en etta i år, för jag har ändå ett år till på mig att fixa allt och just nu är det ett smärre mirakel om jag är i skolan tills den är slut. Så jag fokuserar på det och tar resten en annan gång. Vill att den där remissen ska leda till något, snart, så jag kan börja laga mig själv på riktigt.
Hoppas att sommaren känns lång och att jag inte sover bort den som jag gjort de senaste åren, jag vill så mycket, även om det bara är att njuta av solen och värmen hela dagen liksom. Har åtminstone en grej planerad, och det är ett läger, ska agera kökspersonal och det känns bra att ha något att göra så man inte bara går hemma och mår bajs liksom. Jag ska bada mycket i sommar också, sådär löjligt mycket. Och träna. Började redan idag med att slänga mig in i en 30 day challenge jag hittade på Facebook. Magmusklerna ligger i fokus och det handlar om några situps, crunches och sånt varje dag. Man ökar lite för varje dag också och har en vilodag var fjärde dag... (dag dag dag dag dag... haha) det tar bara några minuter och tro mig, det kändes på en gång, så får jag in det har jag en liten rutin inpräntat i alla fall, så är det bara att köra på. Ska försöka utnyttja löpbandet hos föräldrarna så ofta jag kan, köra zumba här hemma... simma, cykla, försöka röra på mig varje dag på något sätt i alla fall. Och framförallt ta tag i kosten, måste verkligen skära ner på kolhydraterna, det är typ det jag lever på. Av ren lathet, för jag KAN laga god mat som är kolhydratssnål, jag orkar bara inte. Blir en ond cirkel det där, dåligt mående blir till dåliga matvanor som blir till dåligt mående... and round and round it goes.
Anyhow, funderar på att kickstarta med 5:2 och LCHF i kombination, men vet inte om jag kommer klara av att hålla fast vid det... Kanske hittar på någon egen variant, för jag vet att det är kolhydraterna som är den största boven när det gäller mig. Jag äter inte överdrivet mycket, och konsumtion av fett har inte heller varit något problem... Det är allt socker och mjöl som ställer till det. Och bristen på träning då. Det blir nog bra, vet ju att jag inte blir lika sötsugen när jag faktiskt tränar, så det kanske löser sig självt om jag bara fokuserar på att röra mig.
Babbel babbel, ska som sagt lägga mig i badet någon timme och peppa inför sista skolveckan, hoppas att det blir något firande också... En sista fest med alla härliga människor man fått uppleva året med liksom.

I hate goodbyes. It's gonna suck.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .