Tuesday 10 June 2014

Reliving the past five years

Klickade upp Spotify och bestämde mig för att göra en lista till sommaren, hittills har jag gått igenom alla mina gamla listor och valt musik därifrån. Alltså kommer min sommar till stor del bestå av att återupptäcka gamla godingar från de senaste fem åren. Känns lite weird, jag är ju en sån som kopplar låtar till människor, försökte undvika de jag vet har en person kopplad till sig. Men jag kan ju inte gå och ha allt sånt i huvudet jämt, så vi får se vad det dyker upp för intressanta minnen nu. La till några nya upptäckter också, men det känns som att jag plötsligt glömde bort vad jag lyssnar på nu för tiden. Ska ta och läsa lite inlägg från senaste året och se om det dyker upp något i dem.

Min hals är fortfarande dum, den bestämde sig för att göra riktigt ont i morse, så jag blev hemma från matten idag. Inte bra alls, måste dit imorgon och jag MÅSTE posta mina papper till CSN så det kommer inte pengar någon gång. Hatar att vara ekonomiskt beroende av mina föräldrar, det känns så själviskt och bortskämt liksom. Kunde säkert gjort mycket mer än jag gjorde för att försöka fixa ett jobb, men jag är som jag är och skjuter upp saker alldeles för länge. Undrar om jag någonsin kommer lära mig... Hm.

Börjar få lite panik när det gäller mitt hår för övrigt, det är bara tovigt, och det ser ut som skit och känns inte bra heller. Funderar på om jag ska försöka borsta ut det, men det lär ta forever... och det lär göra sjukt ont, och jag är orolig över att mitt hår är i så pass dåligt skick att det mesta kommer gå av om jag försöker... Det kommer inte bli som jag hade tänkt mig att det skulle bli. För det som växer ut nu växer inte ut som dreads, så låter jag det vara kommer det vara typ fem centimeter dreads följt av tovor... och det som växer ut kommer vara "vanligt", inte riktigt så det såg ut i mina tankar. Måste bara orka ta tag i det och göra något... Vill nog borsta ut allt och slänga i svart färg igen, ge upp tanken om riktiga dreads och beundra dem på andra istället. Har inte tålamod till att ha det själv, saknar att kunna göra saker med håret. Typ ha det uppsatt i annat än en trasslig bulle... Bah, vi får se, jag är så känslig när det gäller att andra ska fixa med mitt hår så om skiten ska borstas måste jag göra det själv. Och det brukar ta runt 2-3 timmar att göra det när jag gör det precis efter att jag plockat ur syntetdreads... Nu har det gått ett bra tag. Inget jag ser fram emot, men jag vill inte ha dreads som Promoe direkt... UGH. Beslutsångest!

Ska lägga mig i badet och missbruka balsam, försöka få ordning på lite av det... it's gonna suck.

Känner att jag inte har så mycket vettigt att komma med idag... det var ett hemligt nummer som ringde mig idag förresten. Den här gången missade jag det på riktigt, annars brukar jag skita i att svara, tänkte först om det var Capio, men de ringde efter klockan 18:00, känns inte som att såna ställen ringer så sent. Får väl se om det ringer imorgon igen, får svara då... Även om jag avskyr hemliga nummer. Skulle vara riktigt skönt om remissen kommit fram och det börjar hända något på det området.

Jag har tvättid imorgon, det är nog det mest spännande som händer den här veckan. Tragiskt nog.

Varför kommer jag alltid på att jag borde laga mat när klockan är efter 22:00? Damn it... Kommer inte orka, inte om jag ska bada också. Meh, får bli rostad majs idag så gör jag riktig mat imorgon. Om jag kommer ihåg att göra det vill säga.

I don't even know.
Hejdå.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .