Monday 23 June 2014

Take the noose off your ambition

Dagens låt:
Throw Away Your Television - Red Hot Chili Peppers

Den här låter kommer från RHCPs album By The Way som kom ut 2002, det är en låt med en distinkt basgång och drivande trumkomp, den känns kaxig och ändå härligt chill på det funkiga sätt som RHCP alltid lyckas med. På albumet Live in Hyde Park (2004) kör de den, och efteråt går den över i ett jam som inofficiellt (så vitt jag vet) heter "Don't You Ever Leave". Don't You Ever Leave är något av det mest fantastiska de gör live, tyvärr hör den till By The Way-eran och spelas inte längre, vilket är otroligt synd. Jag hade önskat att jag fick höra den. Kombinationen av de här två låtarna spelas automatiskt i mitt huvud när jag lyssnar på TAYT, och jag minns att jag och mitt ex började sjunga Don't You Ever Leave när vi var på en av deras konserter och de spelade TAYT. Red Hot Chili Peppers för mig medför känslor av vår, sommar, sol och en nykär pirrig känsla. Texten skulle jag kunna analysera i all evighet, men jag tänker att ni får göra det själva om ni känner för det. Länkar till albumversionen här och Live in Hyde Park med Don't You Ever Leave här. Enjoy! :)

I övrigt har jag rymt hem till Lejonkulan i Björnsholm och ligger i sängen i mitt gamla tonårsrum (okej, jag har bott här efter tonåren också, men jag flyttade hemifrån första gången när jag var 18... fick flytta hem typ ett år sen innan jag flyttade till Linköping, och sen har jag bott här på somrarna... men ändå!) där allt är som vanligt. Finns så otroligt många minnen som hänger i luften här inne. På gott och ont, men allt som är minnen har passerat, så det finns inget mening med att älta det. Fokuserar på de fina minnena istället, alla är väl egentligen fina på sitt sätt... De bidrog till utvecklingen av mig som person, which is a good thing.

Smsar med Johnny som vanligt och ser fram emot mitt Boråsbesök massor! Älskar staden, och att den innehåller otroligt fina människor gör ju inte saken värre direkt.

Imorgon ska jag och The Mothership beställa lite kläder från Ellosrean, haha, som på den gamla goda tiden. Frågan är om man kan övertala henne till att köra på expressleverans så de kommer under veckan. Vore nice. Lägret börjar på måndag och jag skulle inte ha något emot att ha nya leggings till dess... Nackdelen med lår som tycker om varandra; måste köpa nya leggings varje månad p.g.a. hål för att det slits så mycket när låren vägrar separera. Haha! Jaja, det ordnar sig. Hoppas på att åka in till Västervik på onsdag eller imorgon om inte pappa kommer hem för sent. Vi får se helt enkelt. Måste få iväg papper till FK också, så jag kan börja casha in lite bostadsbidrag. Lever på mamma och pappa hela sommaren, känns inte alls bra, hatar att behöva göra det. Är otroligt tacksam över att de ställer upp, det är inte det jag menar... Känns bara så hemskt att fortfarande behöva deras hjälp ekonomiskt när jag flyttade hemifrån (för andra gången) för över två år sen...

Funderar på att skriva ett inlägg som redogör för min uppväxt och allt som hänt under min relativt korta livstid, har väl pratat om det sporadiskt så länge jag haft den här bloggen, men jag har någon tanke om att det kanske är bra att ha allt samlat på ett ställe. Jag vet inte, det är ingenting som stör mig i vardagen egentligen, eller, kanske invanda mönster och sådär, men vi får se. Det var en tanke som slog mig häromdagen bara.

Ska fortsätta min kväll med att kolla på några avsnitt av Skins (är på säsong tre nu) och sen sova. Det är så tyst här, ovant.

Well, that's all folks!

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .