Monday 26 May 2008

D'you feel lucky? Well, do ya? Punk!?




Ehm... så, jag gick inte o la mig inatt... Sov ist lite halvt (dvs ganska dåligt) i ca 3 timmar på balkongen i solen... tror du ja fick nån färg? ne.


har huvudvärk. feber. lite förkyld o e allmänt uttråkad, men, de e lix inga nyheter :S så de känns nästan onödigt att säga de...


igår skickade ja ett mail... kul respons man fick då :/ men skitsamma, nu e de iaf sagt o de kanske va mer för min egen del ja skicka de? för att ja ville få de sagt. allt ja skrev visste han tydligen redan....men, ibland kan man säga saker när nån e ledsen elr så för att trösta, men sen kanske inte riktigt mena de..? ja mena de iaf, så ja tog mig tid att skriva de o skicka...som en bekräftelse på att ja e äkta i vänskap o så, även när de e bra..


annars brukar folk lova o säga saker när allt e bra, men dra så fort de skiter sig...


I dunno.


lyssnar på låtar från min gamla mp3 som mamma hittade, de va sånt ja hade på denför 2 år sen nu i sommar :) intressant.. mestadels rhcp a la stadium arcadium som ja inte loyssnat på på ett tag så de va nice :) ganska vemodigt att lyssna på dom nu... dom har tydligen tagit en paus från att "va" rhcp :'/ de....när ja fick veta de (av en vän) börja ja skaka, gråta o va i chock tillstånd några minuter :/ de gjorde ont. NEJ, ja e inte för beroende av dom..dom har bara varit i mina högtalare/lurar genom allt. Californication sommaren -99, de va innan allt dalade neråt, de albumet ger mig känslan av glädje, o upprymdheten av ett ascoolt band man som 7,5 upptäckt lix :) by the way... påminner om spanien månaden... påminner om mina systrar... påminner om sommar oxå. de va de albumet som spelades genom död oxå. min farmor...alex... sen påbörjades samlingen av resten... den julen (tror ja) fick ja Blood Sugar Sex Magik. "funky monks" de va snö på vägarna, tuperat år me massa spray...elr mousse... skev sminkning o nervositeten på väg till Lighthouse, ultimata hängstället på en onsdagskväll :) i 7an... Out In L.A lyssnade ja mkt på när missbrukaren Eva-Lena (som e ganska känd i gby) bodde hos oss... fick låna hennes cd-freestyle.. hehe, de påminner om värme i vardagsrummet och köket, de riktiga vardagsrummet såg ut som...hejkomohjälpmig... men där inne stod Evas synth... den va nice. hm.... One Hot Minute albumet hade ja spelat in på band när ja nördade min walkman :) de påminner mest om snöstorm, o sitta i väntrummet när pappa snacka me en psykolog...tog typ mer än en timme... då lyssnades de flitigt. Deras tidigaste album skriker sommaren ja piercade mig, alltid Yertle the Turtle i cdspelaren på kvällarna... Satt i min runda fåtölj o nördade texterna ja skrev ut i skolan... stadium arcadium låtarna tog mig tillbaks igår, till en bänk på skolgården...där ja spelade upp Hump de Bump från mobilen... :) åhh... den sommaren va..intressant? började i princip med olycklig kärlek....brand...nerförsbacke...extrem sådan...och en vänskap som kom att betyda mest för mig av allt här i livet? rhcp har varit med JÄMT. från första gången jag såg Around The World videon på Voxpop till idag... drf blev ja smått förstörd när ja fick veta om pausen... ingen inser riktigt hur mkt av mig dom är... de här kanske ger lite.. o, varje gång ja hör nån låt från nåt album...så känner ja lite av de som va då. ja älskar rhcp helt enkelt. <3>

för övrigt fanns de Korn o Adema på mp3n oxå, lite SOAD... så, musiksmaken har väl inte ändrats enormt mkt.. blivit hårdare isf, men de började så.... mp3n hade ja sist på öland, löttorps camping. de året victor björk följde med oss... de e nog den bästa ölandstiden hittills... de va då ja träffa My :) och...de va bara gutt den sommarn...


snart bär det av till mitt älskade england. <3

har ändrats mkt sen förra sommarn, o ja längtar efter att få visa mina släktingar vem ja faktist är. för, ja tror ja har iaf börjat hitta mig. the real me. BEXY. :)


måste beställa frizon biljett :/ vet bara inte hur de blir.. troligen blir ja själv i husvagnen, men.... de gör inte så mkt. tror ja kmr gilla att va själv. faktist. ja pallar inte att va konstant social lix...


hmm... ja känner mig helt tom efter min rhcp utläggning...som om ja berättat om hela mitt liv me dom... heh.. seriöst, de e dom ja lyssnar på när de e bra, när de e dåligt, när ja ska somna, när ja ska vakna, på flyget, i bussen, konstant.


den sommarn victor va me till öland utmanade han mig att lyssna på bara Dani California en hel dag på mp3n :) när vi satt o käka på Valles efter kanske 20 ggr av den låten på repeat i mina lurar ja hade på huvet (vilket betydde att han oxå hörde) bad han mig att snälla stänga av x'D han trodde ja skulle tröttna... han skulle självkart även få mig att säga att ja inte tyckte om nån låt... omöjligt. ja sa att en ja förmodligen skulle tröttna på efter ett tag va Porcelain, men den e skitfin. så.... ja tar tillbaks de :P däremot kan ja säga att Stad.Arcad. e för poppigt för min smak. hoppaspå mer i californ/by the way stilen ;) <3

ja erkänner stolt att ja e en nörd när de gäller dom. o ärligt, ja bryr mig inte ens om du inte läser allt ja skrivit om dom. men, accepteras inte dom som en stor del av mig bertyder de att ja inte accepteras ;) tänk på de .. sen behöver ja inte snacka om dom 24/7... men ta de du älskar mest av allt som du kan snacka om forever, de e så dom e för mig. now u know ;P


men xD iaf.. "She looks to me" <3

kmr nog va lite små depp pga de är nu x) kuul... aja, liseberg på lördag men ja åker INTE. gosh... sommarlov snart :S:S sjukt.


hmm..


ska sitta o skriva upp beställning .. kläder igen you know :) typ de roligaste me sommarn x'D nedå x) haha, typ 4 klänningar e på gång..va har hänt me mig? :) taha :D o värsta klackarna oxå ;) 10 cm till? jatack! :D


har inte ätit godis m.m på...3 veckor? nåt sånt :) stolt! i stugan fanns de både godis o chips, men ja rörde de inte.. mamma hade köpt chips, o ja va asfrestad, öppnade o luktade (pringles) men de lukta inte gott :S så ja åt inget ;) äter bara glass.. för, nåt måste ja ha :S men, de känns bra, o... me massa simning o nyttig god sommarmat kanske klänningarna sitter lite snyggt oxå ;) x'D


sen ska ja köpa baggy-jeans (A) äntligeeeen!!!!! :D den här sommarn kmr bli bra. :)


så länge pappas gamla kontakter håller sig långt borta kmr allt gå bra.


visar dom sig i närheten av honom låser ja in honom, tar ifrån honom mobilen o sen bitchslappar ja varenda idiot som har planer på att förstöra! :@ INGET sånt igen. I swear, I'm gone.


btw, total myslåt: SoKo - I'll Kill Her. alla ska lyssna på den ;D ja hata den pga den franska brytningen, men den e ascharmig :D


lite "snygga" ;) bilder från Emelies (aka B1, Emzer, Hon-Den-Där (jokes)) 17års fest i Januari :) temat va svensk film...så...i sann emo/goth (i dunno :S) anda kom ja utklädd till Döden ;) mkt skoj :D haha, sån humor som dom har asså... LOL :D <3


så, avslutar mitt inlägg tror ja... jo. de får räcka :) blir glad för kommentarer såklart! en liten btw bara!! om nån kommenterar ett äldre inlägg än de 2 senaste, skriv de i en kommentar då, på de nyaste inlägget så ja vet :) :P


puss o kram <3

4 comments:

  1. Det här inlägget AEGDE. Det var fint, trevligt att läsa, moget 8D!!!!!!!!!Öjbvaåäoibdfg@£}[@$£€ Dock är jag själv inte mogen idag, tjohej!!!

    ReplyDelete
  2. "Hon-Den-Där"?!?! :O:O:O:O Va?? DEN DÄR?? :o:o:o oO Vad HAR jag för rykte egentligen?! :O

    Fint inlägg förresten, härligt att läsa att du mår bra. :)

    kraaam

    ReplyDelete
  3. Måste du va så söt hela tiden!!? :D

    Jag fick ju nästan tårar av din förra kommentar!! :O :') Sötis!!

    Jag saknar ord!

    You're the best!

    ReplyDelete
  4. Btw, nu kom jag på att jag kanske skulle svara på dina andra kommentarer med. :P

    Jo, Andres är blyg, men han verkar jättesnäll. Man behöver nog bara "tina upp" honom lite. :)

    Haha, det är rätt, man ska utnyttja varje tillfälle! :P Chips är ju chips, och gratis är som bekant gott! x)

    Okej, jag ska testa ditt sätt att städa. :P Jag brukar faktiskt ha musik på, men...jag vet inte, jag kommer helt enkelt bara inte igång den här gången. Men jag blir så illa tvungen! :S

    Jo, jag får ta och plugga lite rhcp-texter! :P Och du får plugga GAS. Hehe!

    Ha det bäst nu, och nej,du är inte besk. :)

    Kraaaaaaaam

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .