Saturday 31 May 2008

Little girl, they'll do no harm...


"Bexy
STFU och var tyst lite nu
Du är en intelligent person med smak för språk och musik, dina intressen ligger inom din linje och du spelar två olika instrument. Du dansar även vilket ger dig motion och kondition.
Du har förmågan att se ur olika synvinklar, ta till dig fakta och faktiskt lyssna på andra människors åsikter och ta dom i åtankarna när du lägger upp en plan. Du tänker mycket på dina vänner, lyssnar bra och försöker även hjälpa så mycket som möjligt.
Du har ett stort ordförråd inom svenska och engelska. Du har upplevt mer kultur än dom vanliga. Du har upplevt mer smärta än andra, vilket troligen kan hjälpa dig i framtiden
Men det bästa är
:
Du är Bexy."


:) himla underbara människa.

Igår... Jag hamnade i min jätte-roliga värld o tillät mig själv sjunka djupt in i idiotiska tankar som jag även skrev i inlägget...

Började då prata med min vän på msn, och sa i princip det som står i föregående inlägg, bara sammanfattat...

Mina försök att säga emot allt bra han sa om mig tystades snabbt med ovanstående text :)

Tack (F)


Blev inte 100% glad men det hjälpte, mkt. Sen snacka jag med en annan vän :) satt o log som världens fån tillslut.

Det här visar på att jag fortfarande inte är oberoende av mina vänner. Tyvärr. Men på sätt och vis tror jag att det skulle bli fel om jag inte behövde dom alls, då skulle jag inte uppskatta dem lika mkt, så...Jag måste hitta glädjen utan dem, men att inte vara helt oberoende av dem ska inte följas av ett "tyvärr" ... det visar snarare på att jag älskar dom...ER... allihop, mkt..!

Suttit med gitarren idag, ska spela på mormors 90års, eller, jag och mamma och kanske min syster Tara ska spela/sjunga Angels - Tori Amos. Så, har suttit och sjungit och spelat. Mamma ska spela de vanliga ackorden på sin gitarr (som behöver nya strängar innan vi kan öva) och jag spelar på min, öppna ackord. öppna barré ackord ;) :) det blir skitsnyggt. och sen ska vi sjunga tsm :D lite nervöst eftersom jag inte gillar när folk lyssnar på mig. men, tog mod till mig några gånger och skickade mp3 inspelningar på lite allt möjligt till folk, och de som hört har tyckt att det låter bra, en låt (den enda jag påstår att jag kan sjunga) var tydligen lite...gnällg. :/ Men, jag ska bara sjunga mig bättre :) lyssna på och sjunga till andra sångare än John Frusciante, som ofta sjunger i falsett, och ibland ligger de toner han tar på gränsen i min röst, vilket blir gnälligt. Plus att det har förekommit fula emo-stön :D haha, Tori Amos har en underbar röst, älskar hennes låtar. Och hennes låtar ligger rätt i röstläget för mig, oftast. Sen finns de vissa ställen där det blir några falsett-toner, men det får man ta. Ska komma upp till de tonerna, men vill inte förstöra rösten genom att pressa mig för mycket. plus att jag isf skulle få ta i mkt, och folk skulle kunna höra ;) Efter mkt RHCP lyssnande har min röst blivit ganska lik Anthonys, det är deras låtar jag sjungit med i sen jag var drygt 8... Så, jag har omedvetet anpassat min röst efter hans, vilket gör att jag kan sjunga ganska lågt :P men, jag jobbar på att få till högre toner. Wish me luck? ;) för jag älskar att sjunga! :D när jag sjöng för Hannah i husvagnen bakom en gardin... det var befriande. Och för min syster ute en mys-varm dag i September i USA, hon tyckte det var fint. Hon sa att när jag sjöng en av mina låtar (typ den andra jag skrev, någonsin, med gitarren) hade jag mkt känsla i rösten. Det var en text om...situationen jag var i då... något i stil med:

Escaping this world
Why did you leave me
Alone
I'm trapped in misery
Get me out of here
Mmm

I call your name
But there's noone here
Noone to hear my prayer x2

Escaping myself
Come and rescue me
Ooh
I'm falling
into darkness
Ahhh Ahh Ah (låter bättre än va de ser ut xD)

I call your name
But there's noone here
Noone to hear my prayer x2

Noone to hear my prayer
N o o n e t o h e a r m y p r a y e r . . .

the end.

Den innehåller basic ackord som C, Em, Am, D, G, A7, A... :P ganska simpelt, men den var såå krävande när jag skrev den, för snart 2 somrar sen :) sitter i muskelminnet, precis som känslan sitter kvar i mig.

Ett desperat rop på hjälp, och för den som känner mig (eller kände mig då rättare sagt) är det nog inte så svårt att klura ut situationen jag menar :)

Har idag ätit fruktsallad, inte mycket av den, men jag försökte få i mig nåt.
En dålig sketen PK cranberry också, även ett glas juice. I övrigt har jag tackat nej till allt i matväg idag igen :/

Mamma gör en kycklingpaj. Hoppas på att få i mig iaf lite av den.

Knock the world right off its feet and straight onto its head!

peace! hugs, no drugs! aiight? ;) haha :D

<3

1 comment:

  1. Vilket underbart inlägg, jag blir varm i hela kroppen av att läsa det! :D

    Fortsätt göra världen magisk med ditt fina leende! :)

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .